5 powodów, dlaczego warto mieć stronę internetową?


Norbert Korniluk

Od 3 lat związany z RDB Group. Jest twórcą projektu IdeaSEM związanego z tworzeniem stron i aplikacji, zajmuje się koordynacją szkoleń UAV. Uważa, że pozornie proste rzeczy najczęściej są najtrudniejsze. Prywatnie fan motoryzacji, uwielbia szybką jazdę, oczywiście wyłącznie w ramach obowiązujących przepisów drogowych.

Z tego artykułu dowiesz się…

– dlaczego każda firma powinna mieć stronę WWW?
– jak wpływa ona na decyzje zakupowe klienta?
– czy w branży B2B jest także potrzebna?

5 powodów, dlaczego warto mieć stronę internetową?

Codziennie każdy z nas mimowolnie przegląda wiele stron internetowych w ciągu dnia. Robimy to niemal odruchowo. Stojąc w tramwaju, czekając w kolejce, a nawet w toalecie.

Każda firma, marka czy osoba, dążą do posiadania swojej autorskiej strony, na której znajdą się informacje przygotowane przez nich. Czasy, gdy klienci „sami nas znajdą” dawno już minęły.

Dziś chcę przedstawić Ci 5 powodów, dlaczgo warto zainwestować w stronę www.

  • Jest wizytówką. Buduje zaufanie.
    Jeśli posiadasz stronę internetową, znajdujesz się w gronie firm o podwyższonym zaufaniu. Dobrze zaprojektowana, przemyślana, oraz nowoczesna strona internetowa niejako utożsamia się z Twoim podejściem do biznesu, co odczuwa też klient. Przypadkowi internauci, nowi oraz stali klienci, traktują Twój serwis jako wirtualne biuro.
  • Liczby mówią same za siebie.
    Według badań, co najmniej 30% Twoich klientów nie bierze pod uwagę jakiegokolwiek biznesu z Tobą, jeśli nie posiadasz swojej strony internetowej. Żyjemy w czasach, gdzie przeciętny użytkownik internetu, spędza przed ekranem średnio 23.6 godziny tygodniowo. Konsument oczekuje, że Twoja firma będzie obecna w internecie (chociażby posiadając stronę WWW) i zdecydowanie będą woleli wybrać taką, która posiada stronę, aniżeli taką, która jest nieobecna w internecie.
  • Zawartość Twojej strony ma wpływ na transakcje w każdej branży. 
    Większość firm, które nie posiadają strony internetowej, twierdzi, że to dlatego, że ich branża nie jest online. Najczęściej takie słowa padają od firm działających wyłącznie B2B, na przykład w branży przemysłowej i produkcyjnej.

Jeśli Ty też tak uważasz, napisz, musimy o tym porozmawiać.

Wbrew pozorom, potrzebujesz strony głównie w branży B2B. Właściciele firm, oraz osoby decyzyjne, korzystają głównie z treści cyfrowych, ogólnodostępnych.

Około 75% nabywców B2B, twierdzi, że to właśnie treść strony internetowej ma znaczący wpływ na ich decyzję zakupową. 62% twierdzi natomiast, że może sfinalizować zamówienie tylko i wyłącznie na podstawie treści cyfrowych firmy.
Przeciętny konsument B2B wykonuje średnio 12 wyszukiwań online przed interakcją ze stroną WWW dostawcy. Jeśli wykona taki ruch, jesteś już w połowie drogi sprzedażowej. Co więcej, połowa współczesnych klientów B2B oczekuje, że witryna dostawcy będzie pomocnym kanałem informacyjnym, a ponad jedna trzecia spodziewa się, że będzie to właśnie główny kanał komunikacji.

  • Potrzebujesz dać błyskawiczną odpowiedź na podstawowe pytania.
    Wbrew pozorom, to także dotyczy głównie firm B2B. Ludzie odwiedzają Twoją witrynę, gdy chcą się czegoś dowiedzieć, lub wykonać konkretną interakcję. Oczekują także natychmiastowej gratyfikacji, co oznacza, że odwiedzający powinni znaleźć odpowiedź na trzy pytania, w przeciągu trzech sekund po wylądowaniu na Twojej stronie. Chodzi mi o:
    – Kim jesteś?
    – Co robisz / oferujesz?
    – Jak się z Tobą skontaktować?

Żyjemy w epoce TU I TERAZ, gdzie konsumenci chcą natychmiastowej informacji. Reasumując, witryna firmy powinna odpowiedzieć na każde z powyższych pytań bez konieczności przewijania strony w ogóle.

  • Zasięg Social Media jest znaczący.
    Zgadzasz się z myślą, że nie potrzebujesz strony ponieważ jesteś na Facebooku?Świetnie. Podobnie jak każda inna, podobnie myśląca firma na świecie, jesteś w błędzie.
    I wiesz co?
    Coraz trudniej jest łączyć się z konsumentem B2B na tej platformie? Z roku na rok, ludzie spędzają tam coraz mniej czasu. (Przykład? Porównując rok 2018 do 2017, czas spędzony na platformie zmalał o 50 milionów godzin)Podczas, gdy media społecznościowe modą pomóc Twojej firmie rozwijać się, nie licz na wykorzystanie jej jako głównego, pojedynczego kanału marketingowego.

Wtorki z RDB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *