5 sposobów na zwiększenie zaangażowania fanów fanpage Twojej marki na Facebook’u


5 sposobów na zwiększenie zaangażowania fanów fanpag’a Twojej marki na Facebook’u

sandra-ikona

Sandra Badtkeova

Specjalistka ds. reklamy i promocji marki online. Od 10 lat związana z marketingiem. Swoją przygodę z reklamą rozpoczynała w 2009r. od produkcji gadżetów reklamowych. Uważa, że motywacja jest najważniejszym czynnikiem budującym silne marki, a bycie ekspertem to przepracowane motogodziny nad projektami. Rozwój opiera na koncepcji leadership. Jej pasją jest praca. Zdeterminowana by osiągnąć sukces wierzy, że praca u podstaw jest najbardziej skuteczną metodą rozwoju. Dewizą Sandry jest „pracuj więcej, osiągaj szybciej”. Prywatnie absolutna fanka kotów i ekstremalnych parków rozrywki.

5 sposobów na zwiększenie zaangażowania fanów fanpage’a Twojej marki na Facebook’u

Z tego artykułu dowiesz się…

– jak zaangażować obserwatorów fanpage’a?
– jakie formaty publikacji wybrać?
– jaką część budżetu warto przeznaczyć na Facebook Ads?

Wszyscy walczymy o atencję naszej publiczności. Marketing to walka na pomysły nie budżety – czy jednak to poprawne stwierdzenie w dobie Facebooka i milionowych budżetów na reklamę?

Według badań przeprowadzonych w 2019 roku budżety reklamowe marketerów z roku na rok rosną. Nie dziwi więc fakt, że dobre i interesujące treści to nie wszystko. Dziś liczy się interakcja, format i zaangażowanie uczestników w opublikowany przez nas content.

Warto pamiętać, że ilość osób, które „lubią” fanpage, nie jest równa ilości osób, które zobaczą opublikowany post. Facebook testuje na części naszych fanów, czy treść jest ciekawa. Jeżeli post nie zbierze odpowiedniej atencji, Facebook nie będzie pokazywał go kolejnym osobom.

Nie powinny zatem dziwić oferty agencji marketingowych, które w ramach współpracy oferują „reakcje na publikowane posty” – jako jednej z kluczowych pozycji w ramach prowadzenia usługi „obsługa social media”. Jednak, czy jest to poprawne? Oceńcie sami.

Wszystko zaczyna się od pierwszego spojrzenia
Jak zainteresować użytkownika i zdobyć jego zaangażowanie? Zdobyte doświadczenie podczas prowadzenia kilkunastu marek pokazuje mi, że zaangażowanie użytkowników jest podsumowaniem całokształtu działań, które marka realizuje przede wszystkim w kontakcie z klientem zarówno tym online, jak i poza siecią. Marki, które dają olbrzymią wartość i pracują kilkanaście lat na rynku na swoje dobre imię, a przede wszystkim na rzecz klienta, zbierają niesamowite laury na swoich fanpage. Zgromadzone na nich społeczności kibicują marce i cieszą się ich każdym nawet najmniejszym sukcesem. Wartość marki i jej ocena, zaczyna się w głowach klientów, a nie podczas publikacji posta. Stąd też tak ważne jest zaangażowanie, które widać podczas współpracy z marką, jej kulturą organizacyjną i sposobem obsługi klienta.
Dbaj o regularny kontakt z klientem
Przede wszystkim twórz regularne treści. Content marketing to przede wszystkim dostarczanie treści dla naszej publiczności, które angażują, rozprzestrzeniają się i docierają do nowych klientów. Jeżeli przyzwyczaimy klienta, że nasze wpisy są raz na tydzień, damy mu szansę, by był przygotowany na nie, jak na wiadomości „codziennie o 19:00”.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć, na jakie tematy rozmawiali użytkownicy Facebook najczęściej – sprawdź raport Facebook z 2019 roku: http://srdb.pl//trends-facebook
Publikuj różne formaty

Miksuj formaty, daj możliwość opowiedzenia swojej historii. Formaty, które angażują najbardziej:

Transmisja na żywo – ich żywotność jest o wiele dłuższa i ma rewelacyjne zasięgi. Ten rodzaj wpisu przesyła powiadomienie do wszystkich, którzy posiadają aplikację Facebook „Użytkownik X prowadzi transmisje na żywo”.

Ankieta – pozwól wybrać fanom Twojej marki, co woleliby np. dostać od Ciebie w ramach kolejnej promocji, które produkty chcieliby zobaczyć na żywo na targach, o czym powinien być najnowszy wpis na bloga.

Post 360 – zaskakuj innych – nakręć materiał 360 i daj swoim klientom zobaczyć jak pracujesz, w jakim miejscu znajduje się Twoja inwestycja, jak wygląda Twoja siedziba, gdzie mogą znaleźć Cię na targach.

Wspólne oglądanie – masz materiał video, zachęć innych do wspólnego oglądania. Dodaj video i zaplanuj wspólne oglądanie na godzinę, w której najwięcej osób angażuje się w publikowane przez Ciebie treści.

Planuj budżety
Zauważyłeś, że często na Twojej tablicy pojawiają się reklamy marek, które obserwujesz na Facebooku z dopiskiem „Sponsorowane”? To nie przypadek: te marki zdają sobie sprawę z braku możliwości dotarcia do wszystkich osób, które „polubiły” fanpage. Na pomoc przychodzą reklamy targetowanie na osoby zarówno te, które stale śledzą fanpage marki i angażują się w treści – tzw. aktywni fani, jak i te, które polubiły profil, ale nie reagują na treści – tzw. nieaktywni fani.
Z poziomu panelu Facebook Business jesteś w stanie dotrzeć ze swoją reklamą przy niewielkim budżecie do wszystkich fanów swojego fanpage. Czy da się za to nie płacić? Nie jesteśmy w stanie dziś tego zmierzyć. Liczby pokazujące się pod postami, nie pokazują nam, który z fanów wyświetlił post, a który nie. Dlatego też zalecam, aby 10%-20% budżetu reklamowego przeznaczyć na dotarcie do Twoich fanów.
Pojawiaj się w relacjach
 W dobie Instagrama przyzwyczailiśmy się od oglądania relacji. Na Facebook coraz więcej osób dociera jedynie na początek widoku aplikacji 🙂 Twoja marka może tam być. W tym celu wykorzystaj albo konto firmowe na Instagramie (które koniecznie musi być podłączone do konta firmowego na Facebook), albo stwórz relacje bezpośrednio z poziomu Facebook. Jak to zrobić? Wystarczy, że na telefonie wciśniesz widoczny znak plusa, który pojawi się przy zdjęciu profilowym Twojej marki. Widoczność relacji, zwiększa widoczność marki. Dlaczego? Sprawdź, ile z Twoich znajomych dodaje relacje na FB, a ile z nich dodaje posty, udostępnia, komentuje, czy udziela się w grupach. Nasz post może być niezauważony, a funkcje, które dają nam relacje, mogą nas zaskoczyć. Sprawdź je koniecznie!

Dziękuję Ci za uwagę, chcemy, aby każdy wpis dawał Czytelnikowi wartość. Jeśli mój wpis wniósł coś w Twoją edukacji marketingową – poleć, udostępnij, skomentuj. Dziękuję za Twoją uwagę. Pozdrawiam, Sandra Badtkeova.

Wtorki z RDB

Komentarze wyłączone