Zuzanna Kowalska3 miesiące temu

Google Ads na skróty

W systemie reklamowym Google możemy natrafić na różne skróty. Dzięki nim możemy efektywnie tworzyć kampanie, pisać wydajne reklamy, dobierać odpowiednie parametry i analizować skuteczność.

W systemie reklamowym Google możemy natrafić na różne skróty. Jednymi z nich są akronimy tekstowe, które obrazują właściwości różnych parametrów. Dzięki nim możemy poznać statystyki naszych kampanii, sprawdzić czy reklama przynosi nam zyski oraz ile osób jest zainteresowanych naszymi produktami. Drugim rodzajem skrótów w Google Ads są te klawiszowe, które przyspieszają proces obsługi systemu.

Skróty klawiszowe

Czym są skróty klawiszowe i w czym mogą nam pomóc? Przede wszystkim w oszczędności naszego czasu. Zamiast klikać kilka razy myszką, czytać rozwijane menu ustawień, wyszukiwać potrzebnych opcji, możemy wcisnąć kombinację dwóch klawiszy i automatycznie przejdziemy w miejsce, którego szukamy.

Wykorzystujemy skróty klawiszowe codziennie poruszając się w Internecie, pisząc teksty, czy szukając inspiracji. Zasada „kopiuj-wklej” jest znana praktycznie wszystkim studentom rozwiązującym zadania semestralne, a „Ctr+Z” stał się wyrażeniem używanym w mowie potocznej. Czy wiedzieliście, że w Google Ads też możemy korzystać z takich skrótów?

W systemie reklamowym Google mamy kilka rodzajów skrótów klawiszowych. Najprostszym z nich jest naciśnięcie po prostu jednego klawisza. Funkcją, którą możemy uruchomić poprzez wciśnięcie klawisza „?” jest pokazanie lub ukrycie listy skrótów klawiszowych, spróbujcie od razu, aby zobaczyć jak wyglądają dostępne opcje.

Następne dwa rodzaje skrótów wykorzystują dwa klawisze. Zacznijmy od typu „klawisz 1 + klawisz 2” – czyli po prostu wybieramy jeden klawisz i przytrzymujemy go, po czym wciskamy kolejny. Dobrym i przydatnym przykładem takiego działania jest wciśnięcie „Shift” oraz klawisza „H” (Shift + H), dzięki czemu będziemy mogli otworzyć/schować menu z pomocą. Ostatnią możliwością włączenia skrótu jest wciśnięcie „klawisza 1”, a po jego puszczeniu „klawisza 2”. Przytrzymaj i puść przycisk „G”, a następnie wciśnij „C”, tym sposobem otworzysz stronę „Kampanie”.

Przyjrzyjcie się liście skrótów, które ułatwią Wam pracę z Google Ads. Niektóre z nich pomogą Wam w czynnościach ogólnych jak kopiowanie, wklejanie, tworzenie nowych elementów. Natomiast część z nich została stworzona po to, aby szybciej poruszać się w systemie reklamowym – otwierać strony takie jak „Kampanie”, „Rozszerzenia” czy „Reklamy”.

Skróty klawiszowe w Google Ads

Opanowanie tych wszystkich kombinacji nie jest łatwe ze względu na wiele dostępnych możliwości, natomiast może oszczędzić nam sporo czasu oraz usprawnić tworzenie i przeglądanie naszych kampanii reklamowych. Dlatego warto poświęcić czas na naukę.

Skróty tekstowe

W Google Ads możecie się spotkać nie tylko ze skrótami klawiszowymi. Mamy tu wiele innych skrótów, których rozwinięcia naprawdę dobrze jest znać, aby na przykład wiedzieć za co płacimy w systemie albo jak dobierać parametry w reklamach. Aby poprowadzić kampanię reklamową w systemie Google Ads i rozumieć jej statystyki i wyniki niezbędnym jest poznanie rozwinięć wszystkich skrótów.

Gdy tworzymy reklamy ważnym jest używanie tekstów lub grafik, które zachęcą odbiorców do działania. Tym działaniem może być wejście na naszą stronę, zapoznanie się z ofertą firmy, wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie do newsletteru czy dokonanie zakupu. Takie właśnie zwroty to CTA – czyli wezwanie do działania.

Nie tylko możemy tworzyć w Google Ads reklamy tekstowe czy graficzne. Możliwym jest tworzenie reklam video. W przypadku tworzenia tego typu reklam ważnym skrótem jest CPV czyli maksymalna kwota, jaką możemy zapłacić za obejrzenie reklamy przez potencjalnego klienta.

Aby pojawić się w wyniku wyszukiwania przez użytkowników konkurujemy z innymi firmami. Ważna jest zarówno jakość i dopasowanie do słów kluczowych naszej reklamy, a także stawka jaką jesteśmy w stanie zaoferować za wyświetlenie. Gdy nasza reklama wyświetli się poszukującemu użytkownikowi musimy za nią zapłacić. W tym momencie pojawia się nam ważny skrót CPC – czyli koszt jaki poniesiemy za jedno kliknięcie w naszą reklamę. Jeżeli odbiorca wejdzie w naszą reklamę i dokona zakupu pojawi nam się kolejny skrót CPA – koszt pozyskania, czyli koszt jaki poniesiemy za pozyskanie odbiorcy, który dokona konwersji. W trakcie tworzenia reklamy możemy spotkać się z wyborem pomiędzy CPC oraz eCPC. Różnica między nimi jest prosta. CPC możemy ustawić samodzielnie. Mamy wtedy pełną kontrolę nad naszym budżetem i wiemy, że nie zapłacimy więcej za jedno kliknięcie niż zatwierdziliśmy. Jednak czasami warto zaufać systemom uczącym się, które gdy wybierzemy eCPC (ulepszony koszt jednego kliknięcia) będą dostosowywać stawki w ramach naszego budżetu, tak aby zwiększyć liczbę konwersji.

Gdy nasza reklama już wyświetla się wybranym odbiorcom możemy sprawdzić jak jest skuteczna, albo spróbować ją zmienić, aby osiągnęła cel szybciej. Do tego potrzebna jest analiza różnych statystyk. Jedną z nich jest współczynnik klikalności – CTR. Mówi on o tym ile osób, które naszą reklamę widziały w nią kliknęło.

Reklamujemy się w sieci aby mieć z tego korzyści. Nie chodzi przecież o wydawanie pieniędzy w ramach sportu. Chcielibyśmy aby inwestowanie w reklamy nam się zwróciło. W tym miejscu ważnym skrótem jest ROAS - zwrot wydatków, poniesionych na działania reklamowe. Z ROAS wiąże się również strategia ustalania stawek za reklamy, która ukierunkowana jest na przychody. Możemy ustawić taką strategię, aby system Google dostosowywał automatycznie stawki za reklamy, tak aby liczba konwersji była jak największa przy zachowaniu docelowego zwrotu naszych wydatków na reklamę. Gdy chcemy sprawdzić czy oraz ile zarobiliśmy na działaniach reklamowych w Google Ads musimy poznać parametr ROI, który mówi nam o zwrocie z naszej inwestycji.

Skróty tekstowe w Google Ads

Google Ads obfituje w różnego rodzaju skróty. Dzięki nim możemy efektywnie tworzyć kampanie, pisać wydajne reklamy, dobierać odpowiednie parametry i analizować skuteczność. Jedyne co trzeba zrobić, aby móc z nich korzystać, jest nauczenie się ich znaczeń, funkcjonalności oraz sposobu użycia. Warto na początku przygody z Google Ads poświęcić więcej czasu na naukę skrótów, aby zaowocowało to w przyszłości sprawnym tworzeniem świetnych i skutecznych kampanii reklamowych.

RDB News

Wszystkie

Czy mogę reklamować się na nazwę innej marki? – czyli znaki towarowe w Google Ads.
W tym artykule dowiesz się czym są znaki towarowe i czy kategorycznie nie możesz wykorzystać ich w swoich reklamach.