BIG IDEA, czyli jak stworzyć hasło reklamowe, które DZIAŁA?


Weronika Lehmann

Od roku związana z RDB Group. Realizuje projekt social media, niekiedy również zajmuje się copywritingiem. Ma rzadki talent zarażania innych pozytywnym podejściem do życia. W czasie wolnym uwielbia wspinaczkę górską, jest też miłośniczką urbanistyki i obserwacji rozwoju miast. Dobrze wie, że na siedmiu wzgórzach piętrzy się Rzym i że nie od razu Kraków zbudowano.

BIG IDEA, czyli jak stworzyć hasło reklamowe, które DZIAŁA?

Z tego artykułu dowiesz się…

– Nad czym warto zastanowić się przed stworzeniem hasła reklamowego?
– Dlaczego historie najlepiej sprzedają?
– Co robić, kiedy brakuje pomysłów?

W erze dzisiejszego świata mamy wrażenie, że wszystko już widzieliśmy. Marki prześcigają się w coraz bardziej pomysłowych kampaniach i chwytliwych hasłach. Jak zatem wpaść na pomysł, który okaże się prawdziwą perełką, a nie kopią tego, co już wszyscy dobrze znamy?
NUTA ORYGINALNOŚCI
Warto zadać sobie pytanie – jakie cechy posiada mój produkt lub usługa? Co wyjątkowego zapewniam klientowi? Wypisz cechy, które oferuje Twój produkt, a których nie znajdziesz u konkurencji – będzie to doskonały punkt zaczepienia. Nawet jeśli Twój produkt nie posiada innowacyjnych cech, podkreśl tę kluczową cechę, którą uważasz za najbardziej wartościową dla Twojego biznesu.
SZCZYPTA POMYSŁU
Paweł Tkaczyk, doskonale znany w branży reklamy powtarza, że „zarabia na życie opowiadaniem historii. Warto wziąć te słowa na poważnie. Dobra historia w dzisiejszym świecie potrafi bardzo wiele. Codziennie jesteśmy otoczeni ogromem nowych informacji, a naszym zadaniem jest, aby konsument zapamiętał właśnie naszą opowieść. Zadanie zostanie wykonane wówczas, gdy wniesiemy w życie konsumenta coś nowego, co go zainteresuje i sprawi, że zatrzyma na nim wzrok na dłużej.
KROPLA SPÓJNOŚCI
Ważne, aby komunikat, którym mówisz do swoich odbiorców był spójny z wartościami Twojej firmy. Dostosowanie odpowiedniego stylu wypowiedzi do grupy docelowej marki może zawarzyć o wysokim zainteresowaniu lub całkowitym pominięciu tego, co chcesz przekazać. Warto zastanowić się, jak powinniśmy przedstawić naszą produkt lub usługę młodym mamom, a jak zbuntowanym nastolatkom. I czy przypadkiem te komunikaty nie będą się znacząco od siebie różniły… 🙂
ZIARNKO CIERPLIWOŚCI
Jeśli mamy już podstawę w postaci prawdziwej wartości produktu lub usługi i interesującego opisu, czas nad ubraniem go w odpowiednie słowa. Zdarzyć się może, że spędzimy długi czas nad klawiaturą komputera z pustką w głowie i pustką na ekranie. Metodą, jest zwyczajnie… zacząć pisać. Wypisuj wszystko, co przychodzi Ci do głowy. Nawet hasła, które wcale nie brzmią oryginalnie, czy nadzwyczaj ciekawie, mogą okazać się ostatecznie genialne. Kiedy wypiszesz sobie kilkadziesiąt haseł, tekstów, wyrazów i całych zdań, z ich połączenia i odfiltrowania zbędnej treści, będziesz mial szansę odsiać coś, co naprawdę działa.

Oryginalne slogany stają się coraz trudniejsze do stworzenia, kiedy zewsząd bombardują nas teksty, które tak świetnie zapadają w pamięć, a jest ich z czasem tylko więcej. Jednak, warto wykazać się cierpliwością, a bardzo możliwe, że okaże się, że wpadłeś na nadzwyczaj chwytliwy tekst. Najlepsze slogany utrzymują się w pamięci konsumentów latami! To chyba wystarczająca zachęta, aby chociaż spróbować! 🙂

Wtorki z RDB

Komentarze wyłączone