Jak personalizacja wpływa na tożsamość marki?


Paweł Marciuk

Z RDB Group związany od 2 lat. Zajmuje się znakowaniem odzieży haftem komputerowym. Najwięcej przyjemności czerpie z pracy kreatywnej, więc najchętniej tworzy własne koncepcje.

Prywatnie rysownik z zamiłowaniem do nauk technicznych. Wolny czas spędza grając w makao i słuchając muzyki z własnej kolekcji płyt.

Jak personalizacja wpływa na tożsamość marki?

Z tego artykułu dowiesz się…

– Czym jest tożsamość marki?
– Jak wzmocnić tożsamość marki poprzez personalizację?
– Jakie korzyści niesie ze sobą personalizacja gadżetów i odzieży firmowej?

W dobie rozbudowanych technik marketingowych, social mediów i rozległych możliwości promowania marki, firmy prześcigają się w nowych pomysłach na wyróżnienie się spośród konkurencji. W osiągnięciu wyznaczonych celów pomoże nam silna tożsamość marki. Marki, która zachwyci klientów i będzie powodem do dumy dla pracowników.

Czym jest tożsamość marki?

 

Tożsamość marki to pożądany przez firmę jej obraz, zespół idealnych cech, które jak najlepiej ją odzwierciedlają. Jest to konkretna wizja tego, jak chcemy być postrzegani przez naszych konsumentów.

Silna tożsamość marki utrzymuje przekonanie, że marka jest spójna i wie dokąd zmierza. Nie tylko zasoby ludzkie tworzące firmę potrzebują silnej wiary w powodzenie marki. Konsument podczas punktów styku z marką chce dowiedzieć się kim jesteśmy i co mu oferujemy. Informacje te należy przekazać wprost z prostej przyczyny – klient nie otrzymując konkretnych informacji, sam nie chce się domyślać.  Kiedy marka sama nie wie czym jest, możemy mieć pewność, że potencjalni klienci również tego nie wiedzą.

„Tożsamość marki to zbiór cech składających się na jej idealny obraz. Odzwierciedla ona najbardziej pożądany sposób postrzegania marki”

Jak wejść na ścieżkę, na końcu której widnieje nasz cel? Stanie się to możliwe i po prostu łatwiejsze, kiedy decyzje będą spójne z tożsamością naszej marki. Osiąganie kolejnych celów wzmacnia jej tożsamość.

Czym różni się tożsamość marki od jej wizerunku?

 

Wizerunkiem marki jest obraz jaki konsument ma przed oczami myśląc o naszej marce i nie mówimy tu jedynie o logotypie. Są to osobiste wrażenia i wyobrażenia konsumentów, ich skojarzenia z marką i opinie powstałe na podstawie osobistych doświadczeń, a czasem zwykłych skojarzeń i ocen dotychczasowych klientów.

Tożsamość marki jesteśmy w stanie wzmocnić w oczach konsumenta ustalonym i spójnym key visualem firmy, który jest głównym elementem graficznym powtarzalnym w większości materiałów reklamowych firmy. Warto pamiętać, że dobry key visual da się opisać jednym zdaniem. Przykłady, gdzie możemy go użyć to np.: strona internetowa, papier firmowy, grafiki umieszczane w social media.

Jak wzmocnić tożsamość marki?

 

Kiedy wiemy już, jaki produkt przedstawiamy konsumentowi, kto należy do naszej grupy odbiorców, wiemy, jakimi zasadami i wartościami będziemy się kierować i do jakich relacji z klientem dążyć – mamy przygotowane solidne fundamenty.

Możemy zająć się prezentacją marki na zewnątrz. Stworzenie odpowiednich gadżetów reklamowych i odzieży firmowej pomoże nam stać się firmą na takim poziomie, na którym chcemy się znaleźć. Chcemy przecież być marką, będącą spójną firmą, nad którą pracuje zespół profesjonalistów. Projekt gadżetów reklamowych powinien tworzony być zgodnie z key visualem firmy. Dzięki takiej indywidualizacji firma ma większe szanse, by wybić się na tle konkurencji.

Czym są gadżety reklamowe? Które z nich wybrać?

 

To, jakie gadżety powinniśmy zastosować w naszej firmie, zależy od specyfiki działalności i od własnych upodobań. Gadżety reklamowe są w stanie zwiększyć rozpoznawalność naszej firmy. Wyobraźmy sobie, że rozdamy 100 smyczy do kluczy z nazwą naszej firmy i logotypem. Co z tego wynika? Co najmniej sto osób będzie miało styczność z rozpoznawalną grafiką naszej marki. Część z nich zapamięta nazwę lub logotyp. Kto wie, ile z tych osób zostanie w przyszłości naszymi klientami, szukając produktu lub usługi, którą oferujemy?

Lista gadżetów reklamowych, które możemy przekazać naszym klientom i pracownikom jest długa. Mogą to być grawerowane produkty z nazwą firmy, logotypem i odpowiednim key visualem, takie jak: notesy, kalendarze, długopisy, torby na zakupy, smycze do kluczy, kubki, podkładki po myszkę lub kubek, power banki.

Kolejny element wzmacniający świadomość marki w umysłach naszych odbiorców to odzież firmowa (np. oznaczona haftem). O wiele łatwiej odnaleźć nam pracownika supermarketu w rozległej hali sklepu, mając świadomość, że ubrani są w uniformy z logotypem firmy, prawda? Ceniące się restauracje lub kluby również ubierają kelnerów i barmanów w odzież firmową. Szefowie kuchni i kucharze także noszą odpowiednio oznakowane stroje, nierzadko też z własnym imieniem lub pseudonimem. T-shirty, bluzy, koszule, fartuchy, zapaski, kurtki, czapki – możliwości jest mnóstwo. Oznaczając odzież firmową oraz personalizując ją uwzględniamy potrzeby pracowników i pokazujemy im, jak ważni są dla firmy.

„Przez spójny wygląd załogi wysyłamy sygnał do klienta, iż naszą pracę traktujemy poważnie oraz przykładamy wagę do jakości i detali”

Budując silną tożsamość marki warto pomyśleć o wprowadzeniu gadżetów reklamowych i odzieży firmowej. Korzyści, które niesie za sobą wprowadzenie tych elementów, jest wiele. Przede wszystkim, dzięki takim praktykom zwiększamy rozpoznawalność marki i mnożymy ilość punktów styku klient-marka. Wpływamy także pozytywnie na wizerunek marki. Dzięki upominkom wręczonym naszym obecnym i przyszłym klientom, zwiększamy ich lojalność i budujemy pozytywne skojarzenia. Odzież promocyjna natomiast jest czynnikiem motywującym pracownika i zwiększającym jego przywiązanie do firmy.

Korzyści z posiadania gadżetów firmowych i znakowanej odzieży jest cale mnóstwo. Spróbuj wprowadzić kilka z nich do codzienności Twojej firmy. Obserwuj rezultaty i przekonaj się jak wiele pozytywnych zmian mogą przynieść dla Twojej marki.

Wtorki z RDB

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *