Outsourcing Marketingu - Marketing Outsourcing
Outsourcing Marketingu - zwany Marketing Outsourcing to dosłownie wynajęcie zewnętrznego działu marketingu do Twojej firmy. Za powodzenie działań marketingowych firmy odpowiada zewnętrzna firma, która zostaje wprowadzona do firmy klienta, jako wewnętrzny zespół specjalistów, pracujących poza jej główną siedzibą.
Zalety Marketing Outsourcing:
- oszczędność czasu - jednorazowe wdrożenie, jednorazowa rekrutacja całego teamu
- oszczędność na działaniach związanych z employer brandingiem
- gwarancja posiadania w zespole Team Leadera, który jest odpowiedzialny za zespół
- oszczędności na szkoleniach, płatnych programach do tworzenia grafiki, video czy stocków ze zdjęciami
- oszczędność powierzchni biurowej przeznaczonej na budowę stanowisk pracy osobnego działu marketingu
- wynajmujesz specjalistów, dla których nie ma rzeczy niemożliwych
Jakie działy wchodzą w skład outsourcingu marketingu?
- Team Leader - osoba zarządzająca zespołem, odpowiedzialna za efekty i rozliczenia celów
- Dział Social Media
- Dział Grafiki
- Dział Google
- w zależności od umowy Dział Video&Foto
- w zależności od umowy Dział IT & Web Design
- w zależności od umowy Dział SEO
Dlaczego firmy wybierają Marketing Outsourcing?
Wiele firm decyduje się na wynajęcie specjalistów, ponieważ czas potrzebny na rekrutacje oraz stworzenie wysoko wyspecjalizowanego działu marketingu zajmuje od kilku miesięcy do kilku lat - w zależności od miejsca prowadzenia działalności, założonych budżetów na obsadzenia stanowisk oraz struktury firmy. Dzięki outsourcingowi usług marketingowych praktycznie tuż po wdrożeniu rozpoczyna się proces pracy nad marką klienta, co oznacza, że zespół jest merytorycznie przygotowany do realizacji działań po zapoznaniu się ze strategią firmy, założeniem celów rocznych oraz ułożeniu harmonogramu pracy. W przypadku braku dokumentów strategicznych - zespół tworzy narzędzia strategiczne wraz z budżetowym na działania marketingowe.
Siła zespołu w modelu Marketing Outsourcing
Na tego typu efekty nie można liczyć, zatrudniając kilka osób, które na co dzień nie współpracują ze sobą. Czas wdrożenia jest znacznie dłuższy, a sam proces rekrutacyjny jest obarczony ryzykiem zatrudnienia osób, których kompetencje się nie uzupełniają.
W przypadku outsourcingu procesów marketingowych, zespół ma wypracowany podział obowiązków, zna swoje kompetencje oraz działa według sprawdzonych procedury. Wielokrotnie powielane schematy pozwalają klientowi wynajmującemu zespół przekazać całość działań marketingowych osobom, które posiadają aktualną wiedzę oraz narzędzia potrzebne do osiągnięcia marketingowego sukcesu.
Nabyte doświadczenie pozwala na całkowite przejęcie procesów związanych z tworzeniem wizerunku w sieci, planowaniem strategicznym oraz współpracę z wewnętrznymi działami klienta.
Wszystko to sprawia, że klienci, którzy decydują się na outsourcing marketingu mogą skupić się na doskonaleniu swojego produktu, jednocześnie nie angażując się w proces budowy i kierunków strategicznych działu marketingu, a jedynie kontrolując efekty działania.
Od czego uzależniona jest cena outsourcing marketing?
W Reklamadlabiznesu cena za usługę marketing outsourcing, którą proponujemy naszym klientom, jest uzależniona od:
- założonych celów marketingowych
- ilości działów i specjalistów biorących udział w projekcie
- ilości czasu realizowanych w ramach miesięcznej obsługi
Minimalny pakiet to 100 roboczogodzin. Wstępem do współpracy jest konsultacja z klientem, która kończy się dopasowaniem odpowiedniego pakietu godzinowego oraz wyznaczeniem działów zaangażowanych w budowanie marki klienta.
Outsourcing Marketing dla firm jak zacząć?
Pakiety roboczogodzin wynoszą od 100 do 400 godzin, przy czym proces wejścia klienta w obsługę jest zazwyczaj poprzedzony analizą marketingową marki klienta. Audyt marketingowy polega m.in na:
- Otrzymaniu wszystkich dostępów od klienta przed rozpoczęciem współpracy
- Analiza dokumentów strategicznych
- Analiza widoczności marki w sieci online
- Weryfikacja brandingu i przygotowania brandingu pod widoczności w sieci online, użyteczności księgi znaku pod wydruki i weryfikacji kompletności brand book
- Weryfikacja pozycji SEO pod frazy kluczowe
- Weryfikacją pod względem UX strony internetowej klienta
- Analizą mediów społecznościowych w tym (dopasowanie kanałów do tematyki klienta)
- Weryfikacja konta Google Analytics, Google Search Console, Google Ads i inne :)
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat outsourcingu procesów marketingowych? Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem lub oraz sprawdzenia naszego portfolio.
Zobacz, jak wyglądają działania dla naszych klientów. Oto kilka realizacji video, które wykonaliśmy w modelu marketing outsourcing: