Sandra Badtkeova2 miesiące temu

Marketing Outsourcing

Marketing Outsourcing - kiedy warto?

Outsourcing Marketingu

Outsourcing Marketingu - zwany Marketing Outsourcing to dosłownie wynajęcie zewnętrznego działu marketingu. Za powodzenie działań marketingowych firmy odpowiada zewnętrzna firma, która zostaje wprowadzona do firmy klienta, jako wewnętrzny zespół specjalistów, pracujących poza jej główną siedzibą.

Zalety Marketing Outsourcing:

  • oszczędność czasu - jednorazowo wdrożenie, jednorazowa rekrutacja całego teamu
  • oszczędność na działania związane z employer brandingiem
  • gwarancja posiadania w zespole Team Leader, który jest odpowiedzialny za zespół
  • oszczędności na szkoleniach, płatnych programach do tworzenia grafiki, video czy stocków ze zdjęciami
  • oszczędność powierzchni biurowej przeznaczonej na budowę osobnego działu marketingu
  • wynajmujesz specjalistów, dla których nie ma rzeczy nie możliwych

Jakie działy wchodzą w skład outsourcingu marketingu?

  • Team Leader - zarządzający zespołem, odpowiedzialny za efekty i rozliczenia celów
  • Dział Social Media
  • Dział Grafiki
  • Dział Google
  • w zależności od umowy Dział Video&Foto
  • w zależności od umowy Dział IT & Web Design

Dlaczego firmy wybierają Marketing Outsourcing?

Wiele firmy decyduje się na wynajęcie specjalistów, ponieważ czas potrzebny na rekrutacje oraz stworzenie wysoko wyspecjalizowanego działu marketingu zajmuje od kilku miesięcy do kilku lat - w zależności od miejsca prowadzenia działaności, założonych budżetów na obsadzenia stanowisk oraz struktury firmy. Dzięki outsourcingowi usług marketingowych praktycznie tuż po wdrożeniu rozpoczyna się proces pracy nad marką klienta, co oznacza, że zespół jest merytorycznie przygotowany do realizacji działań po zapoznaniu się ze strategią firmy, założeniem celów rocznych oraz ułożeniu harmonogramu pracy. W przypadku braku dokumentów strategicznych - zespół tworzy narzędzia strategiczne wraz z budżet na działania marketingowe.

Na tego typu efekty nie można liczyć zatrudniając kilka osób, które na co dzień nie współpracują ze sobą. Czas wdrożenia jest znacznie dłuży a sam proces rekrutacyjny jest obarczony ryzykiem zatrudnienia osób, których kompetencje się nie uzupełniają.

W przypadku outsourcingu procesów marketingowych, zespół ma wypracowany podział obowiązki, zna swoje kompetencje oraz działa według sprawdzonych procedury. Wielokrotnie powielane schematy pozwalają klientowi wynajmującemu zespół przekazać całość działań marketingowych osobom, które posiadają aktualną wiedzę oraz narzędzia potrzebne do osiągnięcia marketingowego sukcesu.

Nabyte doświadczenie pozwala na całkowite przejęcie procesów związanych z tworzeniem wizerunku w sieci, planowaniem strategicznym oraz współpracę z wewnętrznymi działami klienta.

Wszystko to sprawia, że klienci, którzy decydują się na outsourcingu marketingu mogę skupić się na doskonaleniu swojego produktu, jednocześnie nie angażując się w proces budowy i kierunków strategicznych działu marketingu a jedynie kontrolują efekty jego działań.

W Reklamie Dla Biznesu produkt, który proponujemy naszym klientom jest uzależniony od założonych celów oraz ilości czasu realizowanych w ramach miesięcznej obsługi. Minimalny pakiet to 100 roboczogodzin. Wstępem do współpracy jest konsultacja z klientem, która kończy się dopasowaniem odpowiedniego pakietu godzinowego oraz wyznaczeniem działów zaangażowanych w marketing budowania marki klienta.

Zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem.

RDB News

Wszystkie

Czy mogę reklamować się na nazwę innej marki? – czyli znaki towarowe w Google Ads.
W tym artykule dowiesz się czym są znaki towarowe i czy kategorycznie nie możesz wykorzystać ich w swoich reklamach.