PRS to bogata historia…
Proces tworzenia logotypu i rebranding Polskiego Rejestru Statku
PRS to bogata historia, podobnie jak goszczący w logo organizacji Neptun, dlatego ważnym założeniem przy tworzeniu nowego znaku było zachowanie w nim najsłynniejszej gdańskiej fontanny. Wizerunek Neptuna został nieco uproszczony, aby nowy znak PRS-u mógł być czytelny zarówno na dużym banerze, jak i na spince do mankietów. Wśród naszych pomysłów było też umieszczenie w znaku samej twarzy, ale uznaliśmy, że słynny Neptun kojarzony jest ze swoją charakterystyczną pozą i trójzębem. Ostatecznie więc w takiej formie bóg morza trafił na logotyp.
Księga znaku Polski Rejestr Statków
Zaplanowanie wszystkich aspektów użycia znaku to kolejny, bardzo ważny etap całego rebrandingu. Księga Znaku jasno określa dopuszczalne oraz zabronione sposoby używania nowego logo Polskiego Rejestru Statków. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie nośniki reklamowe, na których może się znaleźć nowe logo PRS.
Kolorystyka podstawowa i uzupełniająca
Postawiliśmy na elegancki, związany wcześniej z PRS granat, natomiast do oznaczenia poszczególnych pionów użyliśmy czterech wyróżniających się barw.
Typografia
Postawiliśmy na elegancką czcionkę Albertus Nova, która dobrze komponuje się w logotypie oraz oryginalnie wygląda na materiałach reklamowych.
System Identyfikacji Wizualnej
Stworzyliśmy dla Polskiego Rejestru Statków spójną identyfikację wizualną wraz z opisem sposobu jej wykorzystania. Zaprojektowaliśmy również przykładowy wygląd materiałów firmowych. Wszystko to by ujednolicić wizerunek marki we wszystkich materiałach, które są wykorzystywane we wszystkich oddziałach. Link do opublikowanej wersji webowej księdze znaku Polskiego Rejestru Statku.
Materiały reklamowe
Nowe logo PRS znalazło się na wielu różnych nośnikach reklamowych, dzięki dużej czytelności znaku, prawidłowo prezentuje się we wszystkich rozmiarach.