Strony Internetowe 2023 - dlaczego muszą kosztować dużo?

Tworzymy i publikujemy strony internetowe w oparciu o strategię Twojej firmy.

Strona internetowa 2023 - po co Twojej firmie i dlaczego musi być dużo kosztować?

Zaproponowany tytuł - jest prawdziwy, oparty na faktach, doświadczeniu, przeprowadzonych konsultacjach.

Jeżeli tutaj jesteś: 

a) poszukujesz kogoś, kto wykona dla Twojej firmy stronę internetową od 0,

b) poszukujesz kogoś, kto zmodyfikuje stronę internetową, którą zleciłeś innej firmie,

c) szukasz firmy, której zespół skutecznie zaprojektuje, podłączy, opublikuje i wdroży Cię do obsługi Twojej strony internetowej - w przypadku tej odpowiedzi, zapraszamy do dalszego czytania.

Ile kosztuje strona internetowa?

Ceny strony internetowej oscylują między 800,00 zł a 2500 zł.
Takie ceny znajdziesz na pierwszych stronach Google.

Realia - dlaczego strona za 2500 zł nie może być stroną, która zrealizuje cele biznesowe Twojej firmy? Ponieważ nie będzie realizowała żadnej strategii. Nie zostanie przemyślana, przetestowana, ani poprawnie zweryfikowana. Dlaczego? Ponieważ najniższy realny czas do zrobienia strony internetowej z 5 podstronami to 35h* - estymacja na podstawie kilkunastu zleceń.

2500 zł netto : 35h = 71,42 zł

Średnie wynagrodzenie przy realizacji zleceń bez umowy długoterminowej o współpracę oscyluje między 200 zł netto - 300 zł netto za roboczogodzinę.

2500 zł netto : 200 zł netto = 12,5h

W 12,5h nie zrealizujemy przemyślanej strony internetowej, jedynie opublikujemy znaleziony szablon w internecie, który nie będzie przystosowany do wymagań Klienta.

Koszt strony internetowej 2023?

Wersja Ekonomiczna

Przeliczyliśmy wersji totalnego minimum, w której Klient stał się samodzielnym managerem, ma utworzoną strukturę strony internetowej, gotowe treści (sprawdzone pod względem merytorycznym i stylistycznym) i przyjęliśmy dla prostych projektów wycenę: 

25h x 200 zł = 5000 zł netto - to wersja dla tych, którzy chcą mieć stronę z zakładką kontakt, usługi/oferta, galeria zdjęć. Wersja minimalistyczna.

Strona postawiona na Wordpress, nie zawiera płatnych wtyczek i dodatkowych integracji z zewnętrznymi usługodawcami.

Wersja Standard

Dla tych, którzy chcą zrealizować projekt z myślą, że będzie to dwustronna współpraca, którą rozpoczniemy spotkaniem strategicznym, aby przejść do szablonu i wdrożyć do na stronę a następnie przetestować, zachęcamy do wybrania wersji standard.

  • Projektowanie strony rozpoczynamy przeprowadzeniem strategicznego spotkania w sprawie strony i analizy konkurencji 1,5h
  • ustalamy funkcjonalności strony
  • omawiamy co należy, zrobić by pozycjonować się wyżej
  • wykonujemy stronę www do 5 podstron przygotowaną z gotowego szablonu
  • wprowadzamy treści na stronę internetową, przesłane przez Klienta (bez korekt copywriterskich)
  • wdrażamy sekcję blogową
  • na spotkaniu finalizującym etap publikacji szkolimy Klienta z obsługi bloga (1h)

    35h x 200 zł =  7000 zł netto - to wersja dla tych, którzy cenią współpracę i szukają zespołu projektowego

Ta opcja jest najczęściej wybierana przez Klientów, którzy chcą się pozycjonować stronę oraz rozbudowywać ją w przyszłości.

Strona postawiona na Wordpress, nie zawiera płatnych wtyczek i dodatkowych integracji z zewnętrznymi usługodawcami.

Wersja Plus - warsztaty strategiczne, badanie ścieżki Klienta, autorski design

Cenisz sobie indywidualny design oraz rozwiązania szyte na miarę. Projektujemy stronę internetową od podstaw. Wdrażamy rozwiązania unikalne dla Twojej marki. Nasza współpraca rozpoczyna się od 1,5h konsultacji. W tym projekcie cały czas pracuje nad Twoim projektem Projekt Manager, który ma za zadanie dopasować  stronę do strategii Twojego biznesu.

Koszt 100h - 150h w zależności od złożoności projektu

100h x 200 zł = 20 000 zł netto

Wersja dla hotelu (realizujemy strony internetowe wraz z podpięciem do Booking oraz Profitroom) - strona internetowa wraz z dodatkowymi wdrożeniami do czas między 120h a 150h.

120h x 200 zł = 24 000 zł netto

Dlaczego nie oszczędzam wybierając najtańszą ofertę na stworzenia strony internetowej?

Poniżej opisujemy przykład Klienta, który zadzwonił do nas po przekazaniu mu przez inną firmę, testowej strony do weryfikacji. Otrzymał informację, że strona jest gotowa do akceptacji i można wrzucić ją do Google. 

Błędy, które wyłapaliśmy podczas wstępnej weryfikacji:

1) Zakupiona i zarekomendowana domena strony zawierała polskie znaki, które nie powinny pojawić się, jeżeli odpowiednik domeny bez polskich znaków zajmuje konkurencja Klienta

2) Wdrożona strona nie była responsywna na wersji mobilnej (na telefonie)

3) Wdrożona treść na stronie zawierała oczywiste omyłki pisarskie

4) Strona zawierała sekcję sklepową, która nie była zakontraktowana, ale w trakcie ewaluacji “dodana” i pozostawiona “do wdrożenia w przyszłości” z pustym produktem za 0,00 zł 

5) Przez wdrożenie “na szybko” strona nie zawierała regulaminu, nie była przygotowana do sprzedawania produktów, zgodnie z polskim prawem

  1. Sklep nie miał podpiętych płatności, nie był zatem w żadnym stopniu funkcjonalny

7) Strona mimo sekcji newsletter nie zawierała podpięcia do żadnego systemu mailowego

Case ten pokazuje 2 błędy:

a) brak wiedzy na temat strategii Klienta - nie było w tej cenie na nią czasu

b) brak analizy SEO przed przystąpieniem do projektowania strony (błędnie wdrożone nagłówki nie promowały usług Klienta)

c) brak jasno określonych ram projektu - doklejenie do strony “sklepu” na chwilę przed oddaniem projektu, powoduje, że regulamin strony jest błędny, a najważniejsze aspekty RODO zostały pominięte

d) brak przeanalizowania ścieżki potencjalnego użytkownika - strona de facto nie miała wezwania do działania tzn. call to action

e) Klient spędził ponad 10h analizując błędy Zleceniobiorcy (biorąc pod uwagę, średnie wynagrodzenie w jego zawodzie 200,00 zł /h = w ramach swojego czasu dopłacił do strony internetowej 2000 zł

To tylko jeden przykład złych praktyk, które analizowaliśmy. Niedokładany kontrakt pomiędzy Klientem a Zleceniobiorcą doprowadził do sytuacji, w której strona stała się sklepem, którym nie miała być. Nie została sfinalizowana, bo czas potrzebny na dokładne wdrożenie strony, jest po prostu dłuższy.  Chcemy tutaj powiedzieć jasno - tak się zdarza, gdy nie ma pracy wykonanej przed wdrożeniem strony, czyli brak jest strategii. Nie można winić ani Klienta, ani Zleceniobiorcy - obie strony z tej współpracy nie będą zadowolone. 

Jak rozpocząć projekt projektowania strony www?

Jeżeli wydaje Ci się, że wydanie na stronę internetową to koszt 3000 zł, tę tezę skutecznie obalamy. Projekty naszych Klientów traktujemy z dużą dokładnością. Dbając o to, by od samego początku, cel był głównym priorytetem. Nasze działania realizujemy w oparciu o roboczogodziny, dbamy o realizację celu Klienta i estymujmy realnie czas potrzebny do jego osiągnięcie.

Koszty, które musisz wziąć pod uwagę to:

1) kompletność (zbudowanie kompletnej strony internetowej, opisującej Twoje usługi),

2) wdrożenie analityki danych i podpięcia tagów śledzących konwersję - czyli mierzymy co robi Twój Klient i jak często realizuje nasze priorytety, 

3) czas potrzebny na przygotowanie treści na stronę - Twoja znajomość biznesu będzie w tym aspekcie kluczowa.

Realnie cena wykonania strony internetowej do 5 podstron wynosi od 7000 zł - 10 000 zł netto.

Koszty wykonania designerskiej strony internetowej, rozbudowanej pod budowę pozycji SEO to koszt między 15 000 - 25 000 zł. 

Porozmawiajmy o projekcie Twojej strony internetowej: biuro@reklamadlabiznesu.pl

Przejdź do sekcji cennik.

W powyższych cenach uwzględniliśmy tylko projektowanie strony internetowych. Wyceny nie dotyczą stworzenia sklepu internetowego, które ze względu na specyfikę wymagają przygotowania szczegółowej kalkulacji.