Social Media Manager6 miesięcy temu

Wymiary Grafik Na Social Media 2022 - szablon

Wymiary Grafik Na Social Media 2022 - szablony do pobrania

Formaty Grafik Na Social Media

Świat social media dzieli się na kilka portali, a każdy z nich wymaga od osób publikujących znajomości formatów wykorzystywanych do postów, stories i tych wykorzystywanych w kampaniach płatnych. Te najbardziej popularne to Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn. By zacząć projektować grafiki, musisz znać ich wymiary.

W tym artykule zamieszczamy sprawdzone szablony, na których możesz stworzyć grafiki do publikacji na social media. 

Sprawdź listę aktualnych wymiarów na każdy z portali:

Wymiary grafik Facebook - pobierz szablon

Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać przy wyborze zdjęć, jest to, że istnieje różnica między tym, jak rzeczy będą wyświetlane na Twojej osobistej osi czasu, a tym, jak będą wyświetlane w kanale informacyjnym użytkownika. Upewnij się, że wybierasz wymiary na podstawie tego, gdzie użytkownicy mają widzieć Twoją grafikę.

Wymiary grafik Facebook - szablon

Rozmiary grafik na Facebooka:

Tutaj znajdziesz wymiary najczęściej wykorzystywanych grafik na Facebook.

Zdjęcie profilowe Facebook: 

800 × 800 px

Idealna rozdzielczość to kwadrat o wymiarach 800 × 800 px. 

Dzięki temu grafika będzie się dobrze wyświetlać na każdym rodzaju urządzenia.

Zdjęcie w tle Facebook:

 820 × 312 px polecamy 851 × 315 px  (na mobile wyświetli się: 640 x 360 px)

W tym przypadku sposób wyświetlania grafiki zależy od urządzenia, na którym ją oglądamy, inaczej będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych, a inaczej na komputerach. 

Na komputerach wyświetlany jest rozmiar 820 × 312 px, a na urządzeniach mobilnych 640 × 360 px. Pamiętaj, żeby tekst i inne istotne elementy umieszczać w centralnej części obrazu, aby nic nie zostało ucięte. Dla ułatwienia w naszym szablonie do tła na Facebook możesz podglądać jak Twoja grafika, będzie prezentowała się na każdym z urządzeń.

Pionowa grafika Facebook:

 640 × 960 px - polecamy 1080 × 1920 px

Zdjęcie pionowe najlepiej prezentuje się na urządzeniach mobilnych, ponieważ gospodaruje całą przestrzeń w newsfeedzie, dzięki czemu skupia na dłużej wzrok odbiorcy. By Twój post pionowy wyglądał profesjonalnie, zachowaj proporcje 2:3. 

Odpowiednia rozdzielczość dla pionowej grafiki to 640 × 960 px. 

Jeśli chcesz użyć większej rozdzielczości, pamiętaj o zachowaniu proporcji, skompresowaniu zdjęcia oraz (w przypadku tekstu) zapisie w PNG.

Kwadratowa grafika Facebook: 

1200 × 1200 px

Jest to uniwersalny rozmiar grafik na Fb. Jest on optymalny zarówno dla komputerów, jak i telefonów. Post kwadratowy dobrze wyświetla się w formacie 1080×1080 px, ale możesz równie dobrze przygotować grafikę 1200×1200 px, wystarczy, abyś zachował proporcję 1:1.

Zdjęcie do wydarzenia Facebook: 

1200 × 628 px

Odpowiedni rozmiar na okładkę wydarzenia na Facebooku to 1200 × 628 px. Grafika w tym wymiarze jest zachowana w proporcji ok. 2:1, tak jak sugeruje nam Facebook. Dzięki temu zapobiegniemy nie estetycznemu przycięciu kreacji.

Zdjęcie w tle grupy Facebook: 

1640 × 856 px

Zdjęcie w tle grupy polecamy wstawiać  w rozmiarze 1640 × 856 pikseli. Oczywiście można utworzyć większą grafikę jednak z zachowaniem odpowiedniej proporcji (1,91:1). Tak samo jak  przy zdjęciu w tle na fanpage – w wersji mobilnej zostają ucięte pewne elementy, dlatego warto zachować najważniejsze z nich w centralnym punkcie tła grupy

Rozmiar grafik na Instagram:

Rozmiar grafik na Instagram - szablon

Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Specjalistów tej platformy społecznościowej, rekomendują pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Dlatego polecamy wymiary:

Zdjęcie profilowe Instagram: 

  • 110 × 110 px 

Standardowy post Instagram:

  • 1080 × 1080 px 

Post kwadratowy na Instagramie jest wyświetlany w formacie 1080×1080 px, ale akceptowane są grafiki w proporcjach 1:1 np. 1200×1200 px.

Post na relacje Instagram:

  • 1080 x 1920 px
  • 1920 x 1080 px

Na  Instagramie grafiki do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. Sugerujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 × 1920 px, a do IGTV 1920 × 1080 px. Podobnie, jeśli chodzi o Rolki (Reels) –  1080 × 1920 pikseli. Ich współczynnik proporcji: 9:16.

Zwróć uwagę, żeby nie umieszczać istotnych części grafiki  w górnej i dolnej części ekranu tak jak na poniższym szablonie.

Rozmiar grafik na YouTube: - pobierz szablon

Rozmiar grafik na Youtube - szablon

Zdjęcie w tle YouTube:

  • 2560×1440 px

Rekomendowany przez YouTube rozmiar cover photo wynosi 2560×1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546×423 px. Pamiętaj, że Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągają uwagę widza.

Dopilnuj, aby grafiki, umieszczone na kanałach Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. 

Zdjęcie w tle YouTube:

 wymiary dla poszczególnych urządzeń:

  • Tablet display: 1855 × 423 px 
  • Mobile display: 1546 × 423 px 
  • TV display: 2560 × 1440 px 
  • Desktop: 2560 × 423 px
  • Miniatura filmy: 1280 × 720 px

Zdjęcie profilowe YouTube: 

  • 800 × 800 px

Można użyć innej rozdzielczości, wymagane proporcję to 1:1

Rozmiar grafik na LinkedIn :

Rozmiar grafik na LinkedIn - szablon

Zdjęcie w tle LinkedIn: 

  • 1584 × 396 px

Zdjęcie w tle LinkedIn - profil firmowy: 

  • 1128 × 191 px

Zdjęcie profilowe LinkedIn: 

  • 400 × 400 px

Grafika do posta LinkedIn: 

  • 1200 × 627 px

Post kwadrat LinkedIn:

  • 1080 × 1080 px

Właściwe wymiary grafiki na LinkedIn to 1200×627 pikseli (odpowiedni będzie też kwadrat 1200×1200). Obrazy o mniejszej rozdzielczości uwydatnią piksele.

Korzystaj do woli z szablonów udostępnionych przez nas i rozwijaj dzięki nim swoje kanały komunikacji. Wykorzystując właściwe formaty graficzne i ciekawe treści sprawisz, że Twoje kanały będą rosnąć i zdobywać coraz większe zainteresowanie.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z formularza i napisz do nas;)

RDB News

Wszystkie

Hiperpersonalizacja — nowe spojrzenie na potrzeby klientów
Każdy z nas miał pewnie styczność ze zjawiskiem personalizacji.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.