Funkcjonalności Instagram, które ułatwią promocję Twojej firmy
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że Instagram może być bardzo ważnym narzędziem w ich biznesie. Prowadząc firmę jednym z priorytetów jest pozyskiwanie klientów i promocja, dbając o spójny wizerunek i PR. Instagram jest do tego wprost idealnym narzędziem, gdyż pozwala pokazywać swoją firmę w wielu formatach.
Post ze zdjęciem
Jednym z nich są klasyczne posty ze zdjęciem. Wstawiając taki post, możemy profesjonalnie zareklamować usługi czy produkt naszej firmy, ale też skutecznie zainteresować odbiorcę poprzez pokazanie naszej pracy „od zaplecza”. Wyjazd firmowy? Zrób kilka zdjęć i wstaw na swój profil na Instagramie. Nie musisz ograniczać się do jednego zdjęcia, gdyż Instagram pozwala tworzyć albumy i publikować więcej niż jedno zdjęcie w jednym poście. Do tego chwytliwy opis, w którym zadbasz o dokładne przedstawienie tego co pokazujesz w poście i już staje się to ciekawe dla odbiorcy. No i nie zapominajmy o hashtagach. Co to takiego? To krótkie, zazwyczaj jedno lub kilku słowne znaczniki pozwalające innym osobom wyszukanie twojego posta poprzez znacznik, który w nim zamieścisz.
Stories na Instagramie
Kolejną funkcją są stories na Instagramie — miejsce, w którym możesz opublikować krótki filmik, zdjęcie czy ważną informację w aktualnym czasie. Jest to wręcz idealna opcja na pokazanie na szybko czegoś, co aktualnie dzieje się w Twojej firmie. Stories charakteryzują się tym, że znikają całkowicie po 24 godzinach. Jednak gdy chcesz zapisać coś, co opublikowałeś na swoim profilu tak, aby było widoczne cały czas możesz skorzystać z funkcji wyróżniania stories. Każda relacja po upływie 24h znika z Tojego konta publicznie, ale zostaje ona w historii, do której tylko Ty masz dostęp. Możesz w każdej chwili wejść w historię i wybrać stories z przeszłości, którą chciałbyś, aby była widoczna dla wszystkich na Twoim profilu. Wtedy pokaże się ona w wyróżnionym okrągłym okienku na górze twojego profilu.
Reels na Instragramie
Jednym z nowych narzędzi Instagrama są Instagram reels — format, który pozwala publikować jedynie treści video, mają dobre zastosowanie marketingowe, gdyż filmy tam publikowane mogą mieć do 60 sekund i docierają nie tylko do obserwujących — jak w przypadku relacji, ale do szerszej publiki - w tym do użytkowników Instagrama, którzy nas nie obserwują.
Warto pamiętać również o reklamie. Każdy post na Instagramie możemy zareklamować za pomocą reklam płatnych tak, aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięgi naszego profilu, a tym samym dotrzeć do potencjalnych klientów. Instagram daje wiele możliwości, z których możesz skorzystać Ty i Twoja firma. Do dzieła!