Patryk Płoszaj24 dni temu

Ile kosztuje marketing w 2022 roku?

Jakie są koszty prowadzenia działań marketingowych firmy?

Ile kosztuje marketing w 2022 roku?

Z tego artykułu dowiesz się ile kosztuje własny dział marketingu? Jaki w krótkim czasie zbudować dział marketingu? Czym jest marketingu outsourcing?

Czyli jakie stawki obecnie obowiązują wśród specjalistów i co składa się na sumę kosztów wszystkich działań marketingowych?

W tym wpisie wyjaśniam z czego wynikają wszystkie koszty i na co warto zwrócić uwagę przy szacowaniu kosztów działań marketingowych.

Aby odpowiedzieć na pytanie ile kosztują usługi marketingowe porównam koszt poszczególnych specjalistów uwzględniając średnie zapotrzebowanie godzinowe na ich usługi w perspektywie miesiąca.

Na ostatnim etapie opowiem o modelu rozliczeniowym w usługach znanych jako Marketing Outsourcing.

Co zawiera się w obsłudze marketingowej?

Na koszty związane z marketingiem marki składa się wiele obszarów takich jak:

  • Branding & Grafika
  • Copywrighting
  • Obsługa Social Media
  • IT związane z komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną oraz obsługa e-commerce
  • Automatyzacje
  • Content Marketing
  • SEO
  • Kampanie Reklamowe Social Media
  • Kampanie Google Ads
  • Video
  • Foto
  • Pozostała obsługa związana z komunikacją firmy

Każdy z tych elementów składa się na szeroko pojęty marketing firmy i wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Aby sprostać tym wymaganiom,  w dziale marketingu muszą znaleźć się osoby o odpowiednich kompetencjach i wziąć odpowiedzialność za określone obszary. Taki dział powinien również posiadać doświadczonego managera pełniącego również funkcję połączenia biznesu, czyli zarządu firmy i pozostałych działów.

W zależności od potrzeb marki dział marketingu może zatrudniać specjalistów lub opierać się na outsourcingu pewnych procesów na zewnątrz. Właściwą dla marki formę powinien zasugerować manager, kierownik lub dyrektor działu marketingu.

Znasz już możliwości, teraz przybliżę to co pewnie chcesz wiedzieć przed startem, czyli koszty poszczególnych specjalistów w przeliczeniu na średnie wynagrodzenie miesięczne i na średnie wynagrodzenie w modelu rozliczenia godzinowego B2B.

Średnie wynagrodzenia specjalistów w branży marketingowej:

  • Project Manager - 8000 zł - 13 000 zł
  • Grafik - 4000 zł - 7000 zł 
  • Copywriter - 3700 zł - 5600 zł
  • Social Media Manager - 4300 zł - 9000 zł
  • Specjalista Google Ads lub Social Media Ads - 5800 zł - 10 000 zł 
  • Video & Foto - 4000 zł - 10 000 zł 

IT:

  • Web Developer - 4000 - 9000 zł 
  • Full Stack Developer - 8000 - 15 000 zł 

(wynagrodzenia brutto oparte o dane z portali: wynagrodzenia.pl, pracuj.pl 08.05.2022r.)

Zatrudnienie na pełny etat doświadczonych osób o kompetencjach potrzebnych w dziale marketingu na miarę 2022 roku wymagałoby budżetu miesięcznego wynoszącego około 80 000 zł netto . Zakładając, że firma wykorzysta outsourcing IT a video będzie zlecać cyklicznie, zespół marketingowy kosztowałby firmę 45 000 zł netto miesięcznie. Taka kalkulacja dla wielu firma jest nie do zaakceptowania i szukają doraźnego wsparcia agencji, freelancerów lub zlecają część zadań osobom wewnątrz firmy, które na co dzień wykonują działania niezwiązane z marketingiem, ale dzięki bliskiej współpracy z zarządem otrzymują zadania prowadzenia mediów społecznościowych czy współpracy z agencjami, drukarniami i innymi specjalistami.


Zastanów się jak jest u Ciebie?

  1. Ktoś w firmie próbuje kontrolować potrzeby i cele marketingowe?
  2. A może współpracujecie z kimś z zewnątrz?
  3. Zatrudniacie agencje, która odpowiada za wąski kawałek marketingowego tortu taki jak Social Media lub SEO? 
  4. Czy w razie potrzeby macie też “kogoś od strony”?

To pytania, na które warto sobie odpowiedzieć i zastanowić się kto spina to wszystko dla naszej marki, aby wyciągnąć wnioski i dowiedzieć się, czy te działania są skuteczne.


Do wynagrodzenia musisz doliczyć:
 

  1. koszty programów do monitoringu internetu, weryfikacji pozycji SEO, licencji programów od 500 zł do 1500 zł miesięcznie
  2. koszty laptopów, które będą mogły stanowić wydajne wyposażenie stanowiska pracy 7000 zł x 4 na start lub 12 000 zł x 4 na start w przypadku urządzeń marki Apple (często będących wyposażeniem koniecznym na stanowiskach IT)
  3. koszty wynajmu powierzchni biurowej dla 4 stanowisk pracy
  4. koszt szkoleń średnio 2000 zł rocznie/stanowisko pracy (*koszty szkoleń IT oraz marketingowych wahają się od 500 zł -12 000 zł)


Jak zrobić marketing i nie zbankrutować?

Marketing marki to nie doraźne działania, to filar, który powinno się odpowiednio przygotować do realizacji celów ustalonych, w oparciu o cele biznesu.

Jeśli zgadzasz się z tym, to na pewno jednym ze sposobów dla Twojej marki na obniżenie kosztów, które generują pracownicy z działu marketingu jest współpraca z agencją oferującą outsourcing procesów marketingowych - nazywany usługą Marketing Outsourcing.

Polega to na przejęciu odpowiedzialności za marketing marki i stworzeniu jasnych dla obu stron celów do osiągnięcia. Dzięki takiej współpracy firma może w krótkim czasie zyskać dostęp do doświadczonych specjalistów tworzących wspólnie zgrany i ściśle ze sobą współpracujący zespół marketingowy. 

Ile kosztuje Marketing Outsourcing?

To zależy od tego, jakie cele biznesowe chce osiągnąć Twoja firma, co jest do zrobienia i ile czasu agencja oraz poszczególni specjaliści muszą poświęcić na osiągnięcie tych celów.

Stawki w agencjach różnią się od siebie, a ich wysokość zależna jest od poziomu zaawansowania poszczególnych specjalistów. 

Koszt roboczogodziny pracy poszczególnych specjalistów oscyluje między 100 zł - 600 zł 

Uśredniona roboczogodzina obliczona na przykładzie kilku różnych projektów w naszej agencji to 180 zł.

Załączam kilka tabelek prezentujących średni koszt poszczególnych specjalistów obliczony przez IAB.

Źródło: https://www.konstantinkanin.com/stawka-godzinowa-agencji/

Jeśli chodzi o szczegółową wycenę wraz z estymacją poszczególnych działań klient może ją uzyskać po przeprowadzonych warsztatach marketingowych.

To właśnie w trakcie warsztatów agencja określa cele marketingowe i może estymować prace wspierające realizację biznesowych celów klienta. 

Zazwyczaj na początku czas pracy agencji jest większy, ponieważ potrzebne są działania mające na celu stworzenie strategii marketingowej, planu komunikacji, kont reklamowych, przejęcia dostępów do dotychczasowo wykorzystywanych kanałów komunikacji oraz przygotowanie kreacji i treści. 

W tym modelu rozliczeń firma zna estymację czasu potrzebnego do osiągnięcia celu i może kontrolować miesięczne wydatki na marketing. 

Jeśli cele są cykliczne, a agencja odpowiada co miesiąc za ich realizację to w takiej sytuacji przygotowywany jest plan długoterminowy określający średnią miesięczną ilość godzin potrzebnych do realizacji.

W sytuacji kiedy marka potrzebuje dodatkowych działań, agencja może zaktualizować estymację i wykonać dodatkowe prace dla klienta.

Czy warto wykorzystać w firmie Marketing Outsourcing?

Marketing outsourcing to jedno z najlepszych rozwiązań w kontekście prowadzenia działań marketingowych. Agencja działając w takim modelu odpowiada za cele klienta i organizuje pracę bez potrzeby angażowania osób z firmy, a w razie dodatkowych potrzeb klienta oferuje dostęp do specjalistów wykorzystując roboczo godzinowy model rozliczeń.

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy z agencją to zachęcam do skorzystania z formularza dostępnego na stronie i umówienie się na spotkanie. Sprawdzimy czy możemy pomóc Twojej marce stać się wielką i rozpoznawalną. 🙂

RDB News

Wszystkie

Hiperpersonalizacja — nowe spojrzenie na potrzeby klientów
Każdy z nas miał pewnie styczność ze zjawiskiem personalizacji.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.