Social Media Manager2 lata temu

Z jakich social mediów korzystać w firmie w 2021 roku?

Do najpopularniejszych social mediów w 2021 roku należy m.in Facebook, Instagram, Linkedin i TikTok.

Z jakich social mediów korzystać w firmie w 2021 roku? 

Facebook, Instagram, TikTok

Raz mówią, że warto prowadzić kanały social media, a raz, że to strata czasu, bo efekty znikome. Poznaj skuteczne social media dla firm! Podsumowując rok 2021, dochodzę do wniosku, że mimo dodatkowych wydatków i czasu, który trzeba poświęcić na prowadzenie firmy w mediach społecznościowych, to warto je założyć. Regularny kontakt poprzez te kanały prowadzi do zwiększenia zasięgu, rozpoznawalności i konwersji, czyli m.in. do sprzedaży w sklepie internetowym lub stacjonarnym. Z jakich social mediów korzystać w firmie w 2021 roku? Do najczęściej wybieranych mediów przez przedsiębiorców należy Facebook, Linkedin, Instagram oraz TikTok, a na wybór wpływają statystyki mówiące o wysokiej liczbie konsumentów we wskazanych obszarach.

facebook dla firm

Najczęściej wybierane social media w 2021 przez firmy, to Facebook, Linkedin, Instagram oraz TikTok.

Dlaczego warto w takim razie zaprzątać sobie nimi głowę i narażać firmę na dodatkowe wydatki? Już na podstawie roku 2021 zauważam zwiększoną siłę social mediów, które wprowadziły możliwość transmisji live, zakupy, kontakt z klientem na różne sposoby oraz inne nowe funkcje zachęcają do założenia konta firmowego. To dzięki m.in. kanałom w social mediach duże i małe firmy zarabiały podczas pandemii. Dlatego odpowiedź jest prosta, warto prowadzić social media. Dodatkowo napędzają, sprzedaż poprzez odesłanie do zakupu, czy wpisu na blogu. Wszystko, co rozkręca biznes lokalny lub online ma sens. Wystarczą proste zabiegi, ciekawa grafika i wnikliwy tekst, które potrafią zdziałać cuda i przyciągnąć odbiorców. Poprzez postowanie przypominamy w nienachalnie sposób o istnieniu firmy. Dodatkowo media oferują możliwość ustawienia reklamy w Menedżerze Reklam, która kieruje np. do sklepu Facebooka lub na stronę.

Jak zarobić w social mediach

Jak zarobić w social mediach? Sponsoruj posty i angażuj contentem.

Hipnotyzuj contentem, sponsoruj posty i rozmawiaj z konsumentem. W social mediach towarzyszymy w codziennym życiu i poznajemy potrzeby followersów, poprzez zadawanie pytań. Odpowiadamy na nie, wytwarzamy produkt, usługę i zarabiamy. :) Tym sprytnym sposobem poszerzamy świadomość wśród konsumentów. Dodatkowo na Facebooku oraz Instagramie możemy prowadzić sklep kompatybilny z tym na stronie www.

Ciemna strona medalu w social mediach - poznaj wady

Niestety ciemną stroną medalu są zmiany w social mediach, które przyprawiają o zawrót głowy, ponieważ są to ciągłe aktualizacje i celowe obniżanie zasięgów. Media wymuszają stosowanie się do zasad typu pierwsze 20 sekund itp. oraz zachęcają do sponsorowania postów. Portale dzielnie pracują nad tym, by społeczność nie opuszczała serwisów, a firmy słuchały się zasad. Na popularność w sieci trzeba zapracować, nie tylko trafnym contentem, ale również dobrze jest podporządkować się zasadom serwisu. Coś kosztem czegoś. Przykładowo wszystkie publikacje, które odsyłają do linków zewnętrznych mają celowo obniżone zasięgi. Jest to wbrew portalowi. Za to działania zgodne z zaleceniami strony są nagradzane większym zaangażowaniem użytkowników serwisu. Celem np. Facebooka jest zatrzymanie użytkownika w witrynie i zapewnienie mu niekończących się atrakcji. Dlatego publikując content zalecamy ładowanie plików bezpośrednio na tablicę. Serwis się ucieszy i może o 1000 osób więcej zobaczy twój materiał? Dobrą praktyką jest też wspomaganie się zewnętrznym marketingiem i outsourcowanie tworzenia strategii komunikacji w sieci. Jest to rozwiązanie cieszące się dużą popularnością, bo przynosi większe rezultaty przy systematycznym dążeniu do celów (zasięgowych, świadomościowych). Zespół specjalistów, grafików, video masterów przyczynia się do sukcesów marki, a Ty nadzorujesz inne rejony firmy. Proste? Niestety takie rozwiązanie wiąże się też z przeznaczeniem dodatkowego budżetu na specjalistów oraz reklamy Facebook Ads, Linkedin Ads.

W jakie media warto inwestować w 2022 roku, a którymi nie zawracać sobie głowy?

W 2022 roku na pewno warto inwestować w Facebook’a, Instagram’a, Linkedin’a, czy TikTok’a. Od czegoś trzeba zacząć i jest to dobry podstawowy pakiet startowy. Do tego można dodatkowo założyć kanał na Youtube, komentować na Twitterze oraz nagrywać podcasty na Spotify. :)

Jakie social media wybrać przy prowadzeniu firmy nastawionej na e commerce?

Przedstawię najpopularniejsze kanały marketingowe wykorzystywane w content marketingu i sprzedaży. Warto pamiętać, że każda firma ma inną specyfikę i to do niej dopasowywane są kanały. By wybrać odpowiednie media społecznościowe dopasowane do branży należy zacząć od zadania sobie pytania: Gdzie spędza czas idealny konsument mojej firmy? Jeśli wiesz, to należy tam zapukać i zaprzyjaźnić się z nim i jego bliskimi. Załóż w tych miejscach media społecznościowe. Stały kontakt jest potrzebny w poszerzaniu świadomości, a firmy od lat czerpią korzyści dzięki płynnej komunikacji. Sztuką w social mediach jest trafienie w ciekawy content, który przemawia do odbiorców. Dodatkowo publikowany jest odpowiedniego dnia i porze. Według Seth’a Godina w książce ‘Fioletowa krowa’ “nudziarstwo to najbardziej ryzykowna strategia”, a ja zdecydowanie się pod tym podpisuję. Jeśli masz zamiar publikować nieciekawy content to może lepiej nie tracić czasu? :)

mloda-konieta-nagrywajaca-dla-social-mediow-video

Zalety social mediów dla firm!

Facebook

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • publikacja grafik, video, live stream, postów tekstowych, linków, relacji
  • możliwość prowadzenia reklamy na fanpagu
  • social graph - kontakt z klientem i jego bliskimi w momencie wykonania akcji typu polubienie posta
  • ocieplanie wizerunku
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji
  • połączenie sklepu na Facebooku ze stroną www
  • Marketplace

Linkedin

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • publikacja grafik, video, postów tekstowych, linków, artykułów PDF
  • nawiązywanie relacji biznesowych (współpraca z innymi firmami)
  • wystawianie ofert pracy
  • możliwość prowadzenia kampanii nakierowanych na osoby obejmujące wybrane stanowiska.

Instagram

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • publikacja grafik, video, live stream, postów tekstowych, linków, relacji, Instagram iTV
  • możliwość prowadzenia kampanii reklamowych
  • luźny content i ocieplanie wizerunku
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji
  • wall instagrama wykorzystywane jest, jako portfolio firm
  • połączenie Instagrama ze sklepem www

Youtube

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • publikacja video
  • możliwość prowadzenia kampanii reklamowych
  • content może być luźny, ocieplający, biznesowy, informacyjny, tutorialowy
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji

Spotify- Podcast

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • możliwość prowadzenia podcastów
  • opcja prowadzenia kampanii reklamowych
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji

Twitter

  • Poszerzanie rozpoznawalności marki
  • publikacja wpisów tekstowych, linków zewnętrznych postów, grafik
  • możliwość prowadzenia kampanii reklamowych
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji
  • konfrontacja z użytkownikiem pod postami

Tik Tok 

  • Najbardziej optymistyczny kanał według raportu strategicznego IAB 2020
  • kanał przeznaczony dla firm nakierowanych na młodzież oraz dorosłych
  • możliwość prowadzenia kampanii reklamowych
  • możliwość stworzenia viralowej komunikacji

Dziękuję za uwagę! Oczywiście na tym ciekawe social media się nie kończą. Powyżej omówiłam media najczęściej wykorzystywane przy komunikacji marek. W celu uzyskania dalszych informacji, zapraszamy do wpisu na blogu ,,Po co firmie potrzebne są social media?” oraz ,,5 korzyści, jakie przyniesie Twojej marce własna grupa na Facebooku”

Jakie media dodatkowo są wykorzystywane przy komunikacji firm? 

- Pinterest

- Blogspot

- Tumbrl

- Reddit

Przydatne strony uzupełniające artykuł:

Jak stworzyć Fanpage na facebooku dla firmy?

RDB News

Wszystkie

Marketing dla branży hotelarskiej
Branża hotelarska po okresie pandemii Covid-19 złapała drugi oddech. Marketing w tym sektorze stał się jeszcze bardziej niezbędnym procesem.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.