Marcel Tworkowskirok temu

Nowości w SEO 2022/2023

Z pewnością możemy stwierdzić, że nadszedł czas zmian podejścia wielu firm w ocenie swojej działalności. Dzisiejsze, trudne dla wielu branż czasy wymuszają zmiany. Poznaj nowości w SEO w 2023 roku.

Sprawdź, dlaczego optymalizacja strony www w 2023 roku jest tak istotna — dowiedz się jak zyskać wyższą pozycję SEO strony internetowej, wykorzystując zarówno podstawowe, jak i zaawansowane techniki analizy, dedukcji oraz narzędzia, które pozwolą marce stać się bardziej rozpoznawalne.

Co nowego w 2023 roku — sztuczna inteligencja

Nowe technologie już od kilkunastu lat zaskakują na wielu płaszczyznach — motoryzacyjnej, teleinformatycznej, RTV, AGD itd. Mają one jednak tendencję pochłaniającą coraz więcej obszarów życia człowieka, w tym tworzenia treści. Wielu twórców aplikacji lub innowacyjnych technologii już straciło kontrolę nad tym, co zostało przez nich stworzone. Jeśli chodzi o tworzenie treści przez sztuczną inteligencję, może być to bardzo zautomatyzowany proces, w którym człowiek nie musi ingerować zbyt często, lub prawie w ogóle. Poza korzyściami, które płyną z takiego działania (szybkość tworzenia treści, idealny dobór treści dopasowany do grupy docelowej), może generować pewne wady. Wśród nich należy nadinterpretacja pewnych rzeczy i treści oraz trudność w wynalezieniu ewentualnego błędu, który wpisany będzie w głąb algorytmu. Zmusi to człowieka do zatrzymania całego procesu automatyzacji oraz tym samym zatrzymania zadań w firmie do momentu wykrycia i usunięcia błędu. Warto więc nakierować sztuczną inteligencję na tworzenie lub usprawnianie bardziej wizualnych aspektów w firmie bądź powierzanie zadań sztucznej inteligencji, które są monotonne i jednolite oraz nie niosą za sobą poważnych konsekwencji w przypadku pojawienia się błędu.

Wykorzystanie potencjału marki (wyciskanie soku z cytryny)

Aby najlepiej wykorzystać potencjał marki, należy: rozbudować świadomość marki wśród klientów i określić główne założenia generując przychody, monitorować wzrosty i spadki widoczności, zwiększyć ruch na frazy kluczowe poprzez zwiększenie ich ilości na stronie oraz linkowanie. Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności należy pamiętać, że 45% decyzji zakupowych podejmowanych jest w momencie porównywania ofert między konkurencyjnymi podmiotami. Z powodu pandemii oraz rozbudowy usług internetowych coraz więcej osób poszukuje odpowiedniej porady w internecie — mowa tu nie tylko o poradnikach typu jak złożyć szafę z Ikei, ale też o wyborze odpowiedniej usługi dopasowanej do konkretnej potrzeby przy minimalnych kosztach a maksymalnych efektach. W tym celu dobrym jest budowanie rozbudowanego contentu, który uświadomi klientowi, że wiemy, o czym piszemy i znamy się na rzeczy oraz jesteśmy specjalistami z konkretnej branży.

SEO 2023

Brak efektów — co dalej?

W przypadku braku odnotowania wzrostów należy zadbać o leady, które dążą do konwersji, rozważając decyzje o posiadaniu danego przedmiotu lub usługi w ostatniej fazie zakupowej. Aby zadbać o dynamiczny rozwój contentu, należy kontrolować płynność rozpoczęcia pisania contentu aż do jego wdrożenia na stronę. Każde działanie opóźniające publikację lub drastyczną zmianę treści generuje opóźnienia oraz możliwość powstawania różnic w stylistyce pisania. W przypadku stosowania dużej ilości produktów czy usług na jednej stronie warto rozważyć wprowadzenie silosów tematycznych, które pozwolą ugrupować podkategorie wraz z produktami czy usługami. Podczas tworzenia silosów tematycznych można zastosować szeroko rozbudowany linkbuilding oraz najważniejsze frazy kluczowe (należy pamiętać tylko o niestosowaniu kanibalizacji oraz powielania linków do tej samej domeny). Istotna w odniesieniu starych treści jest reoptymalizacja pod kątem SEO — takie działanie wzbogaci wartość merytoryczną oraz pokaże robotom Google, że dbamy także o starsze artykuły, czy treści pozycjonując je wyżej niż dotychczas (oczywiście przy zachowaniu spójności tworzenia treści).

Google Analytics jako źródło danych SEO

Wszystko rozpoczyna się od ustawień zaawansowanych w Google Analytics: filtrowanie, systemy zewnętrzne SEO, user ID, import danych do Analytics z bazy SEO. Na podstawie uzyskanych raportów jesteśmy w stanie podjąć sensowne działania mające na celu ulepszenie naszej witryny. Można w nim zbierać następujące dane:

  • Pozyskiwanie  – za pomocą tej statystyki jesteśmy w stanie dowiedzieć się, skąd trafił do nas użytkownik,
  • Dane demograficzne – dzięki tym danym uzyskamy informacje na temat tego, z jakiego miejscowości lub kraju pochodzi dany użytkownik,
  • Zachowanie – najważniejszym czynnikiem pozwalającym na mierzenie działań SEO jest zachowanie użytkowników. Odpowiada on także na potrzeby ukazywania danych określonych celów SEO oraz słów kluczowych interesujących nas i naszych klientów.

Analytics głównie opiera się na działaniach SEO związanych z content marketingiem, konwersjami, CPC, ROAS oraz dodatkowych danych odbiorców np. z wizytówki Google czy innych narzędzi mierzących dane demograficzne użytkowników (pamiętając o zasadach RODO). Dzięki analityce możemy także badać informacje o linkach oraz linkbuildingu związanym z SEO, Aby wprowadzić niestandardowe wymiary do Analytics, należy postępować według instrukcji.

Czy można funkcjonować w SEO jak w szwajcarskim zegarku?

Tak, ale należy działać szybko i reagować na zmiany. Ponadto trzeba upraszczać raportowanie tylko do najważniejszych informacji istotnych dla klienta i dla całego procesu, korzystać z wielu narzędzi (tak jak w przypadku lekarza warto udać się do kilku w celu diagnozy) oraz analizować duże ilości danych, które będą mogły odpowiedzieć na najważniejsze pytania klienta. Aby przyspieszyć raportowanie dla klienta, warto korzystać z gotowych szablonów lub raportów AD HOC, które dzięki kilku kliknięciom pozwalają uzyskać odpowiedzi. Dzięki szybkości działań jesteśmy w stanie czerpać więcej korzyści z czasu, wiemy też, co robi konkurencja i wiemy, co się dzieje w Google. Kluczowym staje się także ustawienie powiadomień, do których od razu będziemy mogli przejść i odpowiedzieć lub wykonać jakieś konkretne działanie.

Dobry PR a narzędzia SEO w 2023

Faktem stało się założenie, że pozytywny wizerunek marki w Google uzyskujemy w poniekąd inny sposób niż w oczach naszego odbiorcy docelowego. Według najnowszych wytycznych nasz odbiorca docelowy ma być stawiany na 1 miejscu. Należy pamiętać, że kampania PR będzie się z reguły skupiać na exposure, a kampania linkbulidingowa będzie się skupiać na wartości strony z punktu widzenia SEO. Dzięki temu odróżnieniu mamy szansę dać się poznać szerszej liczbie odbiorców, docierając zarówno poprzez PR, jak i SEO. Działania zarówno od strony PR, jak i SEO w korelacji nie działają na siebie negatywnie — wręcz przeciwnie. Potrafią bowiem rozszerzyć widoczność naszej marki zarówno wśród użytkowników, jak i w social media. Świetnym przykładem może być platforma YouTube, na której marka może być przedstawiona w sposób nowoczesny oraz kreatywny, zwiększając także miejsce w rankingu. Czynnikami wpływającymi na ranking są przede wszystkim:

  • spójność dźwięku, obrazu i treści
  • kwestie techniczne związane np. z długością filmu, obszernością contentu, rozdzielczościami dostępnymi dla użytkowników
  • dane widoczne dla widzów pod filmem zawierające np. podlinkowane treści
  • w odniesieniu do szczytu zaangażowania i użytkowania przez widzów kanału YouTube

Aby lepiej przygotować treści na wideo, należy najpierw zrobić rozeznanie poprzez keyword research, który dotyczy fraz kluczowych istotnych dla widoczności. Takie działanie będzie odpowiadać także za dobór tytułu filmu oraz kwestii poruszanych w wideo nawiązując do popularności danej tematyki.

Święty Graal w postaci Semantycznego SEO

Jest to innowacyjny typ przeglądarki, ponieważ jest bardzo zbliżony do rozumienia ludzkiego — jeszcze kilka lat temu funkcjonowały stare typy przeglądarek, gdzie wyszukiwana fraza nie zawsze odpowiadała temu, czego szukał użytkownik. Celem wyszukiwania semantycznego jest poprawa dokładności wyświetlanych wyników, interpretując związki pomiędzy frazą wyszukiwaną a informacjami zawartymi już na zaindeksowanych stronach.Aby dostarczyć użytkownikowi najtrafniejszą odpowiedź, wyszukiwarka semantyczna musi zrozumieć wystosowane przez niego zapytanie. Jeżeli treść ma być ukierunkowana i pomóc użytkownikom w rozwiązywaniu ich problemów, to należy zawrzeć w niej odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym zwiększy się szansa na skierowanie odbiorcy na konkretną stronę za pośrednictwem linków i przekierowania w postaci przycisków.

Co więc zrobić, aby wykorzystać potencjał nowych i klasycznych narzędzi SEO? Nie bać się wychodzić przed szereg! Już na początku 2023 roku można zauważyć ciekawą zależność powszechność ≠ skuteczność. Im częściej wykonujemy nietuzinkowe, kreatywne działania, tym częściej możemy doświadczyć zjawiska zwiększenia skuteczności oraz lepszego sczytywania przez algorytm Google. Bezpieczne, zachowawcze i klasyczne metody są już przestarzałe i mało skuteczne — wato w tym celu zrobić burzę mózgów i wspólnie zastanowić się nad usprawnieniem działań dla Klientów.

RDB News

Wszystkie

Marketing dla branży hotelarskiej
Branża hotelarska po okresie pandemii Covid-19 złapała drugi oddech. Marketing w tym sektorze stał się jeszcze bardziej niezbędnym procesem.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.