Drony - jak mogą wesprzeć Twój marketing?
Pokazanie Twojej firmy, może mieć decydujący wpływ, na podjęcie decyzji zakupowej przez kontrahenta. Być może zdarzyło Ci się, wejść na stronę internetową, która zrobiła na Tobie bardzo dobre pierwsze wrażenie tylko i wyłącznie dlatego, że jako slider początkowy, wykorzystywała zdjęcie lub film video?
Wejdź na jakąkolwiek stronę branży TSL, marki elektronicznej czy ośrodka turystycznego gmin, miast. Teraz już widzisz, w jaki wielu miejscach jest wykonane zdjęcie bezzałogowcami?
„Dzisiejszy marketing online walczy o uwagę klienta. Video to najbardziej angażujący format, w dobie scrollowania. Wykorzystując video z drona jesteś o krok przed konkurencją”
Branża reklamowa bardzo długo czekała na możliwość wykonywania zdjęć lotniczych przy stosunkowo niewielkim budżecie, względem tych, które były wykonane z poziomu helikoptera lub samolotu. Obecnie ogólna dostępność tego typu usług jest obarczona ryzykiem.
W tym miejscu chciałbym przestrzec Was przed zbytnią oszczędnością, ponieważ do zdjęć, które wykorzystuje się komercyjnie, niezbędne jest posiadanie przez operatora świadectwa kwalifikacji, wydawanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. (Więcej informacji znajdziesz na stronie www.kursnadrona.pl)
Każdy operator drona musi posiadać świadectwo kwalifikacji, aby można było użyć komercyjnie zdjęcie lub materiał video do promocji Twojej firmy.
Zapewne chciałbyś/chciałabyś poznać, jakie są to mniej więcej koszty.
Sesja zdjęciowa wykonana dronem lub tez krótki materiał video, który możesz umieścić na stronie internetowej i social media – waha się w granicach od kilkuset do kilkunastu tysięcy złotych. Ceny różnią się w zależności od tego, jakie doświadczenia posiada operator i ile czasu przeznaczy na montaż video lub obróbkę zdjęć. Ważna jest też kreatywność operator oraz to, czy jest to produkcja wykorzystującą podstawową kamerę, czy też oblot kilkoma dronami jednocześnie.
Cena zależy również od tego, jakim modelem drona będzie wykonane zlecenie. Jeśli będzie to sprzętem półprofesjonalny typu dji phantom 4 lub dji mavic 2 pro – to ceny wahają się od 300 zł do 1000 zł – za 10 zdjęć lub 20 minut surowego materiału wideo (jest to miedzy 30 sekund a 5 minut gotowego materiału video). Z kolei, jeśli wejdziemy w półkę profesjonalną, to cena może już znacznie różnić się od podanych powyżej, nie wykonuje tego jeden operator, a przynajmniej dwóch i pozostała część osób z planu.
Na rynku spotykamy zarówno niskie ceny bardzo słabej jakości materiału, jak i tego, który pokazuje esencje poziomu latania, gdzie widać, że operator ma doświadczenia.
To nie wszystko… Dobry materiał to dopiero początek do wykonania montażu film, który może trwać od kilku godzin do kilkunastu dni. A cena samego montażu uzależniona jest od zastosowanych efektów specjalnych, długości samego filmu promocyjnego, ilości ujęć i ilości zamówionych poprawek do filmu.
Jeżeli chciałbyś zaprezentować swoją firmę lepiej, zapraszam Cię do sprawdzenia portfolio RDBMedia - https://rdbmedia.pl/portfolio/