3 lata temu

Ustawa Krajobrazowa Gdańska – co powinieneś wiedzieć?

Coraz więcej mówi się o przepisie, który ma zmienić wygląd naszych miast – również Gdańska. Uchwała obowiązuje od września 2015 roku, ale czas na dostosowanie się do niej jeszcze nie minął – stanie się to niebawem –  dokładnie 2 kwietnia. Jakie reklamy są dozwolone, jakie niedozwolone i na jakie strefy podzielony został Gdańsk?

Zacznijmy od tego, po co w ogóle została wprowadzona uchwała krajobrazowa. To odpowiedź na wygląd polskich miast, który zmienił się przez napływ różnego rodzaju reklam, banerów czy szyldów. W samym Gdańsku można znaleźć mnóstwo takich miejsc, na przykład na Wrzeszczu:

Z pewnością znalazłoby się kilka miejsc jeszcze bardziej „zaśmieconych reklamami”. Banery wręcz krzyczą, firmy je wystawiające prześcigają się w pstrokatości reklam. Do tego dochodzą bloki, w których okna niekiedy są zasłaniane ogromnymi reklamami, czy pobocza dróg pozastawiane bilbordami, niekiedy w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowań. Wiele jest też innych problemów.

Uchwała Krajobrazowa z 11 września 2015 roku ma powiedzieć: dość. Od tej pory miasta mają mieć o wiele większy wpływ na ich zagospodarowanie w zakresie reklam, szyldów, bilbordów czy banerów.

Jakie reklamy będą w Gdańsku dopuszczalne, a jakie powinny zostać usunięte do 2 kwietnia? Te zasady dokładnie określa Uchwała Krajobrazowa Gdańska, a na tej stronie można przeczytać, które praktyki są złe i niedopuszczalne, a które zalecane. Oprócz tego odpowiednie podstrony zawierają propozycje sposobu umieszczania szyldów, a także wymiary, jakie powinna mieć reklama. Wyszczególnione są różne typu lokali.

Przykładowo, szyld równoległy nad witryną sklepową może mieć maksymalnie 70 cm wysokości, a jego szerokość nie może być dłuższa niż szerokość witryny i okien. Określona jest też grubość – w tym przypadku 3 cm.

Oczywiście nie wszędzie w Gdańsku obowiązują te same zasady. Pewne nośniki reklamowe, jak na przykład szyld na dachu, są zakazane w całym mieście, jednak podział na strefy określa, gdzie obowiązuje dany zbiór zasad.

Strefy zostały podzielone następująco:

  • S0: tereny zabytkowe o szczególnym znaczeniu historycznym
  • SR: tereny wpisane do rejestru zabytków zawierające m.in. historyczną zabudowę wokół Głównego Miasta, Biskupią Górę, Starą Oliwę, rejon Jaśkowej Doliny czy Św. Wojciech
  • SZ: tereny zieleni. Wliczamy w to m.in. Trójmiejski Park Krajobrazowy, Wyspę Sobieszewską, Park im. Ronalda Reagana, Park im. Jana Pawła II oraz tereny Żuław
  • S1: obszary cenne krajobrazowo, czyli m.in. Młode Miasto, Dolny Wrzeszcz, rejon Kanału Raduni czy Strzyża
  • S2: modernistyczne dzielnice mieszkaniowe, czyli m.in. Nowy Port, Brzeźno, Zaspa, Przymorze, Suchanino i Stogi
  • S3: obszar zróżnicowanej, nowoczesnej zabudowy mieszkaniowej, czyli m.in. Chełm, Jasień, Osowa, rejon ul. Jana z Kolna
  • SI: strefa indywidualnej promocji, na którym znajdują się duże obiekty widowiskowo-sportowe jak: Hala Ergo Arena, Hala Olivia, stadion Energa Gdańsk
  • SP: strefa przemysłowo-usługowa obejmująca m.in. lotnisko, rafinerię, tereny portowe oraz centra handlowe przy Zachodniej Obwodnicy Gdańska

Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, co można, a czego nie wolno umieszczać, najlepiej odwiedzić stronę http://www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl/ na której w łatwy, intuicyjny sposób można znaleźć interesujące nas zagadnienia.

RDB News

Wszystkie

Marketing dla branży hotelarskiej
Branża hotelarska po okresie pandemii Covid-19 złapała drugi oddech. Marketing w tym sektorze stał się jeszcze bardziej niezbędnym procesem.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.