Nela Lewandowska3 lata temu

RTM, czyli o marketingu tu i teraz

Definicja RTM - Real Time Marketing

Na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z „odpowiedziami” różnych marek na bieżące wydarzenia sportowe, polityczne czy kulturalne występujące w formie grafiki, tekstu lub filmu. Ten sposób komunikacji to właśnie Real Time Marketing (RTM), czyli marketing w czasie rzeczywistym.

Jak wykorzystać RTM?

Real Time Marketing ma wzbudzać pozytywne emocje, zaskakiwać, a przede wszystkim angażować odbiorców. Jeśli chcesz, żeby Twoje działania przyniosły oczekiwany skutek musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach:

  1. Działaj szybko!
    Na pewno wiesz doskonale, że dobre riposty to te pojawiające się natychmiastowo. Marketingowy refleks w tym przypadku jest istotny, ponieważ pokazuje świadomość i czujność Twojej marki. Największy potencjał dla RTM to dwie minuty, a nawet krócej, więc liczy się czas reakcji. Pamiętaj także, że przy głośnych i popularnych wydarzeniach działania RTM pojawiają jak grzyby po deszczu, więc im dłużej zwlekasz z publikacją swojego komentarza, tym bardziej znudzeni tematem są odbiorcy.
  2. Niech będzie zabawnie!
    Nie jest nowością, że użytkownicy mediów społecznościowych angażują się najchętniej i zdecydowanie najczęściej w treści rozrywkowe i humorystyczne. Lekka forma komunikatów zachęci odbiorców do aktywnego komentowania i dodawania swoich propozycji, co zadziała na Twoją korzyść.
  3. Trafiony, zatopiony
    Ważnym czynnikiem w RTM jest umiejętność dobrania do marki odpowiedniego wydarzenia, tak aby jego kontekst nawiązywał do Twojej usługi lub produktu. Bierz też pod uwagę odbiorców, do których kierujesz swoje komunikaty oraz charakter samej marki. Nie każda reakcja może okazać się celnym strzałem, zwłaszcza gdy w grę wchodzą tematy polityczne czy religijne.
  4. Miej oczy dookoła głowy
    Obserwuj uważnie, co dzieje się wokół. Pamiętaj, że możesz wykorzystać nie tylko światowe sensacje, ale również wydarzenia lokalne, które Twoi odbiorcy doskonale zrozumieją. Jeśli masz trudności w wyłapywaniu ciekawych wydarzeń warto skorzystać z narzędzi do śledzenia treści w internecie.

Dobra akcja reklamowa z wykorzystaniem Real Time Marketingu może podbić serca Twoich potencjalnych klientów i zapewnić Twojej marce rozgłos. Sprawne i przede wszystkim szybkie reagowanie na wydarzenia może też ocieplić wizerunek Twojej marki. Jeśli nie jesteś jeszcze przekonany do marketingu w czasie rzeczywistym lub nie wiesz jak się do tego zabrać, to poniżej przedstawiam kilka akcji reklamowych RTM w wykonaniu znanych marek.

Reakcje na zniszczenie obrazu Banksy’ego zaraz po sprzedaży na aukcji:

RTM w odniesieniu do Gwiezdnych Wojen w wykonaniu marki KFC:

Kostiumograf Gry o tron ujawnił, że do stworzenia futer bohaterów serialu z Nocnej Straży wykorzystywane są dywany z IKEA. Ekipa produkcyjna wycinana je i goli, aby kostiumy wydawały się prawdziwe. Niedługo po tej informacji IKEA zdecydowała się pokazać klientom, w jaki sposób mogą stworzyć swoje własne futro.

Na polskim rynku również mamy wiele ciekawych przykładów takich działań.

Możemy tu wspomnieć chociażby o reakcji na zniesienie wiz dla Polaków podróżujących do USA. Polski oddział Mastercard zamieścił poniższą grafikę, żartując w ten sposób ze swojego konkurenta.

Przegrany mecz polskiej reprezentacji piłkarskiej w Mistrzostwach Świata wywołał lawinę reakcji w mediach społecznościowych. Marka Nivea Men również podchwyciła ten temat.

Reakcja marki Żywiec pokazuje jak w łatwy sposób można uzupełnić długotrwałą kampanię reklamową o działania RTM. Poniżej reakcja na royal wedding.

RDB News

Wszystkie

Marketing dla branży hotelarskiej
Branża hotelarska po okresie pandemii Covid-19 złapała drugi oddech. Marketing w tym sektorze stał się jeszcze bardziej niezbędnym procesem.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.