Facebook, Instagram, czy LinkedIn to jedne z serwisów społecznościowych, bez których marketing firm dziś nie istnieje. Ich główną charakterystyką jest zdolność docierania do wybranej grupy odbiorców. Obecnie z Facebooka korzysta ponad 1,5 mld ludzi na świecie. Liczba wszystkich użytkowników Instagrama przekracza miliard miesięcznie. Z kolei LinkedIn liczy ponad 400 mln aktywnych kont. To daje wynik niemal 3 miliardów odbiorców, w których jest mnóstwo osób zainteresowanych konkretnymi markami. Nie należy zapominać również o rosnącej sile Tik-Toka (ok. 1,5 mld), Twittera (ok. 330 mln), czy Pinteresta (ok. 265 mln).
Wiele firm tworzy swój fanpage, z którego później nie korzystają. Powody są różne: brak czasu, pomysłów lub znajomości efektywnego prowadzenia profilu. W pierwszej kolejności należy zadać sobie pytanie: Który z serwisów społecznościowych jest najlepszym narzędziem do promowania Twojej firmy – Facebook, Instagram, a może LinkedIn? Każdy z nich posiada różne korzyści, cele i funkcje.
Czy warto zatem być obecnym na wszystkich platformach?
Odpowiedź brzmi: nie.
Każda z nich posiada innych użytkowników, którzy różnią się między sobą wiekiem, zainteresowaniami czy wykształceniem. Przykładowo – LinkedIn skupia szerokie grono specjalistów z różnych branż. Służy wymianie wiedzy, publikacji wartościowych ogłoszeń, czy szukaniem odpowiedniego pracownika. Z kolei na Instagramie przeważają kobiety, a główną grupą wiekową są osoby w przedziale 18-24, co stanowi blisko 36% wszystkich użytkowników tej platformy.
Badania wskazują, że z mediów społecznościowych korzysta współcześnie niemal połowa społeczeństwa w Polsce, zaś 90% ankietowanych konsumentów regularnie wykorzystuje je do kontaktu z marką. Mało przedsiębiorstw zastanawia się w jakim celu wykorzystuje social media. W jakim celu firmy wykorzystują media społecznościowe?:
- zwiększania sprzedaży,
- pozyskiwania nowych klientów,
- pozyskiwanie pracowników,
- stworzenia platformy komunikacji z klientem,
- budowania płatnej przestrzeni reklamowej,
- ukazywania ciekawego contentu marki,
- relacjonowania wydarzeń firmowych,
- prowadzenie storytellingu marki z odbiorcą.
Dzięki możliwości nawiązywania kontaktów, prezentowania, publikowania, komentowania treści oraz pozostawiania rekomendacji marka może w szybki sposób dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych osób jej produktami lub usługami.
Jakie są korzyści z wykorzystywania mediów społecznościowych przez firmy?
Dzięki social mediom marka może m.in.:
- zaprezentować swoje produkty i usługi,
- zwiększyć ilość odbiorców,
- zbudować swoją bazę mailingową,
- stworzyć płatne promocje marki,
- zwiększyć ruch na stronach internetowych,
- zbudować wizerunek eksperta,
- pozyskać partnerów biznesowych.
Czy warto korzystać z pomocy specjalistów w prowadzeniu kanałów firmy w mediach społecznościowych?
Powierzanie prowadzenia swoich fan page’a profesjonalistom często jest nieuniknione. Takie rozwiązanie może przynieść wiele korzyści – nie tylko zaoszczędza czas, ale przede wszystkim sprawia, że komunikacja marki jest odpowiednio wcześniej zaplanowana.
W Reklamie Dla Biznesu – cele, które wspólnie ustalamy to priorytet naszych działań. Prowadzenie mediów społecznościowych opieramy o:
- cel główny oraz kroki milowe,
- wybrany kanał komunikacji (jeden lub więcej),
- ustalony budżet roczny na płatne kampanie reklamowe.
Opieka na profilem marki to dziś odpowiedzialność za jej wizerunek, dotarcie oraz odpowiedni content, dopasowany do kanału komunikacji. Ostateczną ocenę naszych działań wystawi klient, którego zaangażowanie będzie nagrodą w 2021 dla każdej z marek, która poważnie myśli o byciu widocznym w sieci.