Rok 2023 będzie kolejnym rokiem, w którym procesy związane z automatyzacją będą rozwijać się na wielu płaszczyznach w gospodarce — w tym także podczas tworzenia treści i działań SEO.
Jak wygląda proces automatyzacji tworzenia treści?
Jeśli chodzi o tworzenie treści przez sztuczną inteligencję, może być to bardzo zautomatyzowany proces, w który człowiek nie musi ingerować zbyt często, lub prawie w ogóle. Nowe technologie mają tendencję pochłaniającą coraz więcej obszarów życia człowieka, w tym także tworzenia treści. Wielu twórców aplikacji lub innowacyjnych technologii już straciło kontrolę nad tym, co zostało przez nich stworzone.
Jakie są wady i zalety automatyzacji procesów?
Poza korzyściami, które płyną z takiego działania (szybkość tworzenia treści, idealny dobór treści dopasowany do grupy docelowej), może generować pewne wady. Wśród nich należy nadinterpretacja pewnych rzeczy i treści oraz trudność w wynalezieniu ewentualnego błędu, który wpisany będzie w głąb algorytmu. Zmusi to człowieka do zatrzymania całego procesu automatyzacji oraz tym samym zatrzymania zadań w firmie do momentu wykrycia i usunięcia błędu.
Warto więc nakierować sztuczną inteligencję na tworzenie lub usprawnianie bardziej wizualnych aspektów w firmie bądź powierzanie zadań sztucznej inteligencji, które są monotonne i jednolite oraz nie niosą za sobą poważnych konsekwencji w przypadku pojawienia się błędu.