Damian Marchlewskiza 6 godzin

Elementy, które musi zawierać księga znaku i dlaczego?

Definicja Księgi Znaku

Zacznijmy od początku. Czym tak w ogóle jest księga znaku ?
Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą — przedstawiamy definicję księgi znaku — księga znaku to nic innego jak instrukcja obsługi logo, stworzona przez autora po to, by ułatwić prawidłowe używanie go przez inne osoby, drukarnie, agencji i studia projektowe.

Elementy Księgi Znaku

Standardowa księga znaku składa się z takich elementów jak:

  • Geneza logo
  • Dopuszczalne konfiguracje znaku
  • Konstrukcja znaku
  • Pole ochronne znaku
  • Kolorystyka podstawowa i uzupełniająca
  • Znak wodny
  • Typografia znaku
  • Skalowanie i minimalne rozmiary znaku
  • Stosowanie znaku na różnych tłach
  • Niedopuszczalne modyfikacje

genezie logo zawarte są informacje dotyczące zasad stosowania danego znaku. Pozwala poznać historię firmy, znaczenie symboliczne logo oraz założone sobie przez klienta cele i strategię firmy.

Dopuszczalne konfiguracje znaku ukazują logo w wersji podstawowej, umieszczanej na materiałach firmowych oraz marketingowych. Dodatkowo ukazane są inne wersje: negatywowa (odwrócone kolory), achromatyczna (kolory szarości).

Konstrukcja znaku to nic innego jak rysunek techniczny zawierający wymiary i proporcje najważniejszych składowych logo.

Pole ochronne znaku to minimalny, nienaruszalny obszar wokół znaku, w którego obrębie nie może się pojawić żadna obca forma, zarówno graficzna, jak i tekstowa. Dzięki temu zapewniona jest czytelność i schludność przedstawionego znaku.

Każde logo posiada dokładnie wyznaczone kolory, w jakich może zostać użyte. Kolorystyka, powinna być opisana w palecie kolorów CMYK, RGB i często również w PANTONE. Ciekawostką jest to, że każda z palet ma inne zastosowanie.

Znak wodny można rozpoznać zwiększoną przezroczystością. Zapobiega przywłaszczaniu materiałów, które są własnością firmy.

Typografia określa rodzaj czcionek, które zostały zastosowane w logotypie. Przy tworzeniu kolejnych elementów identyfikacji wizualnej, ważne jest, aby ściśle trzymać się określonych wcześniej fontów.

Skalowanie odbywa się poprzez proporcjonalne powiększenie lub pomniejszenie całego znaku wraz z typografią.

W księdze znaku logo przedstawione jest na tłach jednolitych oraz niejednolitych. Wizualizuje to praktyczne zastosowanie logotypu.

Przykładami niedopuszczalnych modyfikacji mogą być:

  • zmiany typografii w logo znaku, elementy graficzne lub typograficzne umieszczone zbyt blisko znaku,
  • zmiana kolorystyki znaku, używanie znaku w słabej jakości,
  • zmiany wielkości bez zachowania proporcji,
  • umieszczanie logotypu na tle o zbyt zbliżonych kolorach,
  • zmiany wielkości poszczególnych elementów znaku,
  • stosowanie znaku poniżej dopuszczalnej wielkości minimalnej.

„Projektowanie logo nie kończy się na stworzeniu logotypu. To wierzchołek góry lodowej, którą widzi klient. Podstawą tej góry jest księga znaku ”

Księga znaku pozwala wyeliminować ewentualne niedomówienia związane z niewłaściwym użyciem logotypu. Przez to może oszczędzić również czas tak samo Tobie, jak i osobom, które będą pracowały przy logo Twojej firmy. Wyeliminowane błędy + oszczędność czasu = oszczędność pieniędzy. Dlatego warto powierzyć projekt ekspertom, a nie freelancerowi, który wyśle jedynie logo w formacie jpg.

Przykładowe Księgi Znaku

Opracowanie logotypu oraz (publiczna) podstawowa księga znaku dla Polskiego Rejestru Statków naszego autorstwa: https://www.prs.pl/uploads/ksiega_znaku_prs_web.pdf

RDB News

Wszystkie

Agencja Marketingowa - czym się zajmuje?
Agencja Marketingowa - definicja

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Pozycjonowanie stron

Optymalizacja stron internetowych, która przyniesie zysk w postaci większej liczby wyświetleń, wejść, zapytań i konwersji na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.