Skuteczność E-mail marketingu
Wszyscy wiemy, jak trudno dziś dotrzeć ze swoją ofertą produktów i usług do odpowiednich Klientów, którzy będą realnie zainteresowani tym, co oferujemy. Szalejąca inflacja, nieustanne podwyżki cen, wojna, to tylko niektóre czynniki, które wpływają także na koszty reklamy. Dziś nie wystarczy inwestować tylko w jeden kanał promocji. Potrzeba czegoś więcej. Potrzeba narzędzia, który zabezpieczy nas na wypadek kryzysów, a takim kanałem jest z pewnością e-mail marketing. Obserwujemy wzrost skuteczności komunikacji mailowej w działaniach skoncentrowanych na generowaniu leadów i na zwiększaniu zaangażowania klientów marki.
Zwrot z inwestycji w e-mail marketing
Jak wynika z najnowszego raportu, The HubSpot Blog’s 2022 Content & Media Strategy Report ‘ e-mail marketing znajduje się na trzecim miejscu, jeśli chodzi o zwrot z inwestycji. Nic dziwnego, że w czasach kryzysu tak wiele osób zaczęło wykorzystywać jego potencjał. Z raportu wynika także, że co drugi media planer wykorzystuje to narzędzie promocji, a do końca tego roku, jego potencjał wzrośnie do poziomu 22%.
Cały raport możecie pobrać za pośrednictwem HubSpota.
Jak budować przywiązanie do marki?
Pamiętajcie, aby w czasach kryzysu i nie tylko budować swoją, własną bazę klientów, do których będziecie mieć stały dostęp. Inwestowanie we własne media to podstawa w procesie budowania marki i zwiększenia sprzedaży w swojej firmie. Warto więc zadbać o to, aby już od samego początku zbierać bazę klientów, którzy stanowić będą dla Twojej firmy zaufany i stały dopływ dochodów.
Jak przygotować mailing do klientów?
W zależności od celu komunikacji mailowej należy przygotować kontekst i przekazać go w nienachalny sposób grupie docelowej. Warto zastosować w tym celu storytelling i zainteresować odbiorcę niezbyt długim komunikatem otwierającym dialog lub zachęcającym do konkretnego działania. Ważne jest przygotowanie bazy maili w sposób umożliwiający jej import do dowolnego narzędzia służącego do wysyłki mailingu (Freshmail, Get Response, MailChimp).
W bardziej zaawansowanej formie e-mail marketingu świetnie sprawdzają się lejki sprzedażowe. Chcąc poprawnie przygotować tego typu kampanie, warto skonsultować kilka kwestii z osobą mającą kilka skutecznych kampanii za sobą. Jeśli chcesz to zrobić, to zachęcamy Cię do kontaktu z nami.