Jakie wymogi powinna spełniać najlepsza reklama?
W 2020 roku wszystkie chwyty były dozwolone, forma zależała jedynie od tego, kogo reprezentujemy i czy dana firma może pozwolić sobie na odejście od znanych i przyjmowanych standardów dla danej dziedziny. Mieliśmy do czynienia z krótkimi materiałami marketingowymi powstałymi w domowych zaciszach, kręconych telefonem, gdzie pokazywano swoje miejsca pracy oraz sposoby na komunikację.
Jak mózg spostrzega reklamy?
Podczas oglądania reklam zachodzą kluczowe procesy w głowie użytkownika. Największy wpływ mają na nas uczucia zbliżone do tych, które znamy i mamy z nimi skojarzenia. Z tych wytycznych skorzystała firma Mountain Dew nawiązując do znanego filmu „Lśnienie”.
„MTN DEW Zero Sugar, As Good As The Original”
„Ludzki mózg przez 95% czasu działa w trybie bezrefleksyjnym (automatycznym), w którym kieruje nami nasza podświadomość, ponieważ stan świadomego rozumowania silnie drenuje i zmniejsza nasze poznawcze zasoby. Jest to główny powód, dla którego w marketingu internetowym nie warto odwoływać się do racjonalnego umysłu”. - źródło estrategie.pl
70% ludzi to wzrokowcy
Mózg lubi skracać sobie drogi, nie zatrzymuje się w miejscu, a nudne materiały przewija. Dlatego rozsądnie wybierać najprostsze, intuicyjne rozwiązania. Nie zyskamy też aprobaty nachalną, powtarzaną treścią. Warto pamiętać, że nasz umysł najlepiej zapamiętuje informacje zawarte na początku i na końcu reklamy. Element rozwinięcia jest również niezbędny, ale nie bez powodu lubimy szczęśliwe zakończenia i to one wzbudzają w nas duże emocje. Zdarza się, że najdrobniejsze szczegółu mają wpływ na to, czy reklama zostanie zapamiętana.
„Czekanie Cię nie urządza? Urządź się już dziś!”
Reklama banku sprawiła, że użytkownicy wykonali 62,7 tys. aktywności (polubili, skomentowali lub udostępnili post)
Rok 2020 nie był szczególnym rokiem bogatym w duże produkcje filmowe. Na pewno najbardziej angażującą, przypadkową kampanię stworzył mBank. Wysłał wiadomość do użytkowników w aplikacji o dziwnej, zastanawiającej treści „ęśąćż”. Publiczność lubi się pośmiać, uwydatniać pomyłki, a mBank bardzo sprytnie na to zareagował zamieniając błąd w sukces.
mBank został liderem i przez miesiąc awansował o 8 pozycji!
Powstały szeregi memów o wiadomościach z banku, na co firma zareagowała zmianą zdjęcia profilowego na Facebooku o treści smsa. Bardzo dobre, odważne posuniecie dolewające oliwę do ognia. Kto nie ryzykuje ten szampana nie pije. Zaangażowanie w sieci wzrosło maksymalnie, a bank mógł pokazać swój dystans oraz ludzką twarz, otwartą na młode pokolenia. Błąd skierował wszytkich na aplikację mobilną i spowodował, że dużo więcej osób zaczęło z niej korzystać. Brawo!
https://www.facebook.com/mBank.Polska/posts/10164200208745494:0
Reklama, która utkwiła nam w pamięci to?
Na koniec w naszej pamięci została również reklama coca-coli, którą możemy zaliczyć do sukcesów i to ją typujemy oraz najnowszy trailer Cyberpunka 2077. Zapraszamy do oglądania!