rok temu

Narzędzia analityczne wycofane przez Facebook w 2021 r.

Poznaj narzędzia analityczne wycofane przez facebook w 2021 roku

Narzędzia analityczne wycofane przez Facebook w 2021 r.

Facebook w związku ze zmianami w polityce systemu iOS 14 na urządzeniach firmy Apple - Iphone, Ipad i Mac (więcej na ten temat pod linkiem https://bit.ly/37mZNAg) zdecydowało się usunąć trzy narzędzia analityczne, które cieszyły się dużą popularnością wśród osób zajmujących się marketingiem na platformie Marka Zuckerberga.

Jakie to narzędzia i co oznacza ich usunięcie? Czy zostaną zastąpione? Co to oznacza dla marketerów?

Facebook Analytics - do 30.06.2021 r.

Te narzędzie to odpowiednik Google Analytics, mierzący konwersje i wyniki z fanpage firmowych w połączeniu z aplikacjami mobilnymi oraz stronami internetowymi (używającymi pixela Facebook). W związku z tym nie mamy już możliwości tworzenia filtrów dotyczących różnych grup odbiorców i ich konwersji, a także tworzenia lejków sprzedażowych.

Facebook Audience Insights - do 01.07.2021 r.

Poprzez Insights mogliśmy określić wiele czynników jeśli chodzi o grupy odbiorców na danym terenie, określając i klasyfikując m.in. płeć, wiek, zainteresowania i innych. Była również możliwość zapisywania danych grup i wykorzystywania ich w kampaniach płatnych.

Facebook Attribution - do 31.08.2021 r.

Atrybucje dawały nam możliwość mierzenia interakcji (like, komentarze, udostępnienia) przed konwersjami zakupowymi na naszych fanpage firmowych. Szczególnie było to przydatne w przypadku fanpage wykorzystujących przekierowania do sklepów internetowych lub bezpośrednio sprzedających przez Facebook swoje towary i usługi.

Co w zamian? Business Suite i co jeszcze?

W chwili obecnej funkcje 3 wymienionych narzędzi przejmie Facebook Business Suite, a więc narzędzie mające na celu ujednolicić procesy analityczno - wytwórcze. Plusem tego rozwiązania jest możliwość korzystania na telefonach komórkowych, stosunkowo prosty design i szybszy dostęp do kluczowych funkcji. Minusem jest z pewnością dużo mniej funkcjonalności w stosunku do wyżej wymienionych narzędzi, a tym samym mniejsza ilość danych. Z pewnością jest to utrudnienie dla osób wnikliwie analizujących dane i opierających marketing reklam Facebook na liczbach.

Część danych znajdziemy również na Menedżerach Facebooka - Reklam (do kampanii płatnych - tworzenie i analiza) i Zdarzeń (zarządzanie API i pixelami konwersji wykorzystującymi strony internetowe).

Co oznaczają zmiany dla marketerów?

Na ten moment Facebook zapowiada pracę nad narzędziem ułatwiającym badanie konwersji i statystyk, póki co brak informacji o funkcjonalności i terminie wprowadzenia tego udogodnienia.

W chwili obecnej w narzędziu Business Suite brakuje wielu rzeczy znanych nam z 3 narzędzi analitycznych powyżej, co z całą pewnością jest utrudnieniem w codziennej pracy osób zajmujących się analizą i reklamą na Facebook. Obecnie takie cechy jak doświadczenie i intuicja zyskały w codziennej pracy osób zajmujących się promocją Fanpage.

Podsumowanie

Reasumując wszystkie opisane powyżej rzeczy, w chwili obecnej możliwość zaplanowania efektywnej kampanii płatnej oraz analiza poprzednich wyników z przeszłości została w sporym stopniu ograniczona - to największy minus wycofania trzech opisanych powyżej narzędzi analitycznych. Plusem jest z całą pewnością intuicyjność, prostota i fakt, że większość działań można zrobić z perspektywy Business Suite.

Czekamy zatem na spełnienie obietnicy o nowych rozwiązaniach od Facebooka mającymi na celu dokładniejsze planowanie i analizę kampanii.

RDB News

Wszystkie

Optymalizacja strony www w 2022 - jak zyskać wyższą pozycję SEO strony internetowej?
Dowiedz się jak zyskać wyższą pozycję SEO strony internetowej, wykorzystując zarówno podstawowe, jak i zaawansowane techniki.

Kontakt

Porozmawiajmy!

Marketing Outsourcing

Stworzymy dla Ciebie dział marketingu i co miesiąc będziemy raportować o wynikach! Poprowadzimy media społecznościowe, płatne kampanie, polepszymy pozycjonowanie w Googlach, czy stronę www. Zapytaj co, jeszcze możemy dla Ciebie zrobić!

Branding

Tworzymy spójny wizerunek marki, która na tle konkurencji zapada w pamięć. Stwórz skuteczną strategię dla własnej marki i przybliż do siebie konsumentów.

Social Media

Kanały komunikacji są niezbędne w każdej firmie. Platformy społecznościowe wykorzystują elementy video, grafiki oraz copywriting. Przygotujemy strategię dla Twojej marki, która będzie kluczem do sukcesu i sprawi, że jej obecność w social media będzie spójna, regularna i sensowna.

Video&Photo

Chcesz zbudować solidny content photo&video? Masz pomysł, ale brakuje Tobie osób do jego realizacji? Napisz do nas!

Konsultacje

Poszukujesz indywidualnej oferty? Zapraszamy do zapisów na konsultację, gdzie nasi specjaliści znajdą odpowiednie rozwiązanie dla Twojej działalności!

Praca

Wiesz co to marketing outsourcing i szukasz zgranego zespołu pełnego pomysłów i pasji?
Wysyłając formularz zgłoszeniowy potwierdzasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ReklamaDlaBiznesu.pl Sp. z o.o. w Kobiernicach oraz przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej na podany adres e-mail.