Zastanawiasz się, dlaczego warto mieć szybką stronę internetową?
To w takim razie nie masz nad czym, jest to absolutny mus dzisiejszych czasów, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w sklepach e-commerce i trwać w ciągłym poszerzaniu działalności! W celu optymalizacji sprzedaży, poprawienia jakości stron www, powstały metryki od Google, oceniające szybkość trzech parametrów LCP, CLS, FID. W artykule rozwijamy podstawowe skróty i opowiemy, jaki mają wpływ na funkcjonalność strony www oraz jak możesz sprawdzić ich wartość, by wiedzieć, że coś trzeba poprawić?
Na spokojnie..
Czasami strony największych ekspertów wyznaczających standardy stron funkcjonują nieprawidłowo, ale to nie oznacza, że chcemy iść w ich ślady. ;)
Jakie metryki warto znać przy sprawdzeniu szybkości strony internetowej?
LCL, CLS, FID
LCL - Largest Contentful Paint mierzy i wskazuje czas, w jakim ładuje się największy obiekt na stronie np. zdjęcie, baner, treści, film. Pamiętaj, że każda osoba wchodząca na stronę chciałaby zobaczyć ją, jak najszybciej w przeciwnym wypadku może zrezygnować z zakupów. Dobry wynik LCP Google oznacza czas pojawienia się największego elementu w czasie nie dłuższym, niż 2,5 sekundy.
CLS - Cumulative Layout Shift informuje nas, jak duże są przesunięcia elementów podczas ładowania strony. Określa, jak bardzo może się zmienić wygląd strony i pomaga wyeliminować sytuacje, w których przycisk, czy baner zmienia pozycje w momencie chęci jego naciśnięcia. W celu optymalizacji Core Web Vitals należy kontrolować, by skumulowane przesunięcie na stronie nie przekraczało wartości 10%.
FID - First Input Delay określa wskaźnik mierzący opóźnienie reakcji strony na pierwsze podjęte działanie przez użytkownika strony, które ma charakter skończony. Prościej mówiąc, czyli jak szybko elementy, takie jak linki lub przyciski, reagują na akcje użytkownika. Dobre doświadczenia użytkownika strony będą zapewnione, gdy wartość FID Google będzie jak najmniejsza, a najlepiej poniżej 100 milisekund.
Jak sprawdzić szybkość strony internetowej?
Mamy na to sposoby! Google wprowadzając nowy zestaw narzędzi analitycznych stworzyło wtyczkę, która pozwala mierzyć w czasie rzeczywistym ich wartości. Wystarczy kliknąć we wtyczkę zainstalowaną w przeglądarce, by dowiedzieć się jakie wartości ma dowolna interesująca nas strona internetowa. Bardzo fajna zabawa! Wtyczka Core Web Virals stopniuje funkcjonalność strony określając, czy jest dobra, wymaga poprawy, lub po prostu jest nieodpowiednia. Zachęcamy do sprawdzenia największych firm lub porównania swojej strony ze stronami konkurencji. Dzięki analizom jesteśmy w stanie wprowadzać skuteczniejsze zmiany. Zweryfikuj i daj znać jaki jest Twój wynik. :)