Nela Lewandowska

Pracuje w RDB Group od ponad roku. Zajmuje się tworzeniem podstawowej Księgi Znaku, rozbudowanego Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz obsługą klienta biznesowego. Każdy dzień w pracy traktuje jak grę logiczną i dzięki temu podejściu zawsze znajduje brakujący element. Lubi czytać kryminały, dlatego na jej biurku nie ma nierozwiązanych spraw.

Co warto wiedzieć o Google Display Network?

Z tego artykułu dowiesz się…

– Czym jest Google Display Network i reklamy banerowe?
– Gdzie wyświetlane są Twoje reklamy w GDN?
– Co zyskujesz dzięki kampaniom w sieci reklamowej Google?

Reklama w internecie to obecnie najpopularniejsza metoda promocji. Każdego dnia przeglądając portale informacyjne, oglądając filmy na YouTube widzimy reklamy graficzne. W dużej mierze są to reklamy wyświetlane w ramach sieci Google Display Network.

Google Display Network (GDN) to sieć stron należących do Google (takich jak Gmail i YouTube), aplikacji mobilnych (dostępnych w Google Play i AppStore) oraz sieć witryn partnerskich. Sieć składa się z ponad 2 mln stron, dzięki którym możesz dotrzeć ze swoją reklamą do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie! Składają się na nią zarówno małe, niszowe i wyspecjalizowane witryny, jak i popularne portale odwiedzane codziennie przez kilka milionów użytkowników – jak Onet.pl czy Wirtualna Polska.

Sieć reklamowa Google jest dedykowana do reklam graficznych (tzw. banerowych), które wyświetlają się w przestrzeniach reklamowych witryn. Reklamy tego typu często umieszczone są w kolumnie z prawej strony witryny lub pod artykułami. Nie są to jednak reklamy nachalne – nie zmuszają użytkownika do interakcji – jak np. w przypadku wyskakujących okienek. Użytkownik klika w reklamę jedynie wtedy, gdy jest zainteresowany jej treścią i chce przejść do strony reklamodawcy.

Elastyczne reklamy banerowe pozwalają na stworzenie reklamy w wielu wariantach – w zależności od wielkości przestrzeni reklamowej lub nośnika (komputer, tablet, komórka) reklama generuje się automatycznie. Banery składają się ze stałych elementów: obrazu, czyli Twojej reklamy graficznej, logo, nagłówka, treści reklamy, nazwy firmy oraz wezwania do działania (CTA).

W przypadku poprawnie ustawionej kampanii możesz trafić ze swoją reklamą na główne strony najbardziej poczytnych portali i zapłacić za kliknięcie w reklamę kilka groszy! Jest to zwykle kilkukrotnie niższy koszt niż w przypadku standardowej reklamy tekstowej w wyszukiwarce.

Kluczem do sukcesu kampanii jest również atrakcyjny przekaz wizualny, który przykuje uwagę grupy docelowej. Jeżeli dodatkowo zdecydujesz się na stałą szatę graficzną swoich reklam, odpowiednio dopasowaną do promowanej marki, wizerunek Twojej firmy zostanie zapamiętany przez potencjalnych klientów.

Natomiast odpowiednie kierowanie na wybrane grupy odbiorców, zainteresowania lub konkretne witryny sprawi, że reklamy banerowe dotrą skuteczniej do osób, które są zainteresowane Twoim produktem lub usługą. Możesz również kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, dzięki opcji remarketingu. Kierowanie pozwala więc przyciągnąć uwagę osób, które prawdopodobnie chętniej powrócą na stronę i zrealizują konwersję.

Poszukujesz nowej drogi pozyskiwania klientów? Jeśli czujesz, że wykorzystanie reklam banerowych w sieci Google jest dla Ciebie, skontaktuj się ze mną! Przygotuję skuteczną strategię marketingową reklam w GDN i razem wzniesiemy Twój biznes na nowy poziom! Napisz na nl@rdbgrup.pl!

ReklamaWtorki z RDB

Komentarze wyłączone