Marcel Tworkowski14 dni temu

Dlaczego pozycja SEO jest tak ważna w marketingu Twojej firmy?

Jak zwiększyć pozycjonowanie firmy w wynikach wyszukiwania organicznego?

Na początku 2021 roku w Internecie odnotowano obecność ponad 1.83 miliarda stron internetowych. W branży e-marketingu można znaleźć bardzo dużo definicji związanych z pozycjonowaniem, optymalizacją, działaniami marketingowymi oraz aktualizacją witryn. Technologia, która stale się rozwija sprawia, że dużo firm przenosi swoje usługi i działania do Internetu. Sama promocja biznesu w sieci to typowy sposób działań marketingowych. Dokonując rozeznania w dziedzinie e-marketingu jedną z pozycji jakie możemy znaleźć na liście “must have” to budowa pozycji strony pod względem SEO.

Aktualizacja algorytmów

W trakcie niedawno zakończonych wakacji Google postanowiło przeprowadzić aktualizację pozycjonowania algorytmów.

• 2 czerwca - Google ogłasza start „June core update”, czyli globalnej, największej zmiany działających algorytmów wyszukiwarki. Aktualizacja zakończyła się 12 czerwca.

• 15 czerwca - Google rozpoczyna start wyczekiwanego od roku „Page Experience Update”. Aktualizacja zakończyła się w sierpniu.

• 23 czerwca - „Spam Update” - pierwszy nowoczesny update algorytmów dla urządzeń mobilnych

• 28 czerwca - po pięciu dniach dochodzi do drugiego „Spam Update”

• 1 lipca - Google ogłasza błyskawiczny start „July core update” - drugiej globalnej zmiany algorytmu. Aktualizacja zakończyła się 12 lipca.

Czym jest SEO?

Jest to nic innego jak optymalizacja witryn internetowych polegająca na analizie widoczności w sieci wyszukiwania. Skrót SEO w Polsce pojawił się z tłumaczenia angielskich słów Search Engine Optimalization. Inną definicją określającą SEO jest pozycjonowanie, które wyznacza konkretny cel strategii. Polega on na podniesieniu pozycji strony w sieci wyszukiwania koncentrując się na interesujących nas słowach kluczowych. Dzięki takim działaniom strona internetowa jest wyżej wyświetlana i tym samym bardziej dostępna dla internautów - wyświetlając się powyżej konkurencji.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO

Bez wątpienia w świecie e-marketingu pozycjonowanie odgrywa ważną rolę. Odpowiednia strategia przydaje się zarówno brandom działającym wyłącznie w Internecie, jak i tym, które opierają swoje działania na sprzedaży stacjonarnej. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa osiągnie przewagę nad konkurencją zarówno w działaniach na sklepie, jak i w samych wynikach wyszukiwania. Brak optymalizacji SEO w witrynie spowoduje, że pozycjonowanie trudniejsze, a osiągnięcie pozycji w top 10 na popularne frazy mało prawdopodobne.

Złoty środek na algorytm Google

Wyszukiwarka Google działa poprzez wykorzystanie wielu algorytmów. Każdy z nich odpowiada za inne elementy. Algorytm Google to narzędzie służące do ustalania organicznych wyników w procesie wyszukiwania. Takie działanie jest niezwykle skomplikowane i składa się z setek czynników. W roku 2020 Google zrealizowało 383 605 testów jakości wyszukiwania oraz 17 523 procesy dotyczące ruchu w sieci. Aby być liderem w sieci wyszukiwania przy wykorzystywaniu algorytmów Google należy zadbać o tworzenie nowych, unikatowych, niepowielonych treści. Dzięki autorskim tekstom algorytm w łatwy sposób wypozycjonuje naszą frazę ponad treści, które są notorycznie powielane.

Przykładowe elementy dobrego pozycjonowania

Content marketing

Element content marketingu powiązany jest z tworzeniem nowych, dobrych jakościowo tekstów na podstronach sklepu internetowego lub witryny. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe w tekście są odpowiedzialne za wysokie pozycjonowanie. Działania SEO powiązane z content marketingiem zapewniają długotrwałe efekty. Materiały, które optymalizuje się pod wyniki wyszukiwania to m.in.:

  • content w postaci artykułów docierających do klientów takie jak blogi, opisy produktów i usług, oraz teksty umieszczone na stronie,
  • content odpowiadający za treści wizualne takie jak ikony, loga, wykresy, grafiki oraz filmy,
  • content interaktywny, który pozwala na aktywny udział klientów w różnego rodzaju filmach, quizach, transmisjach live oraz sondach.

Link building

Pojęcie Link buildingu związane jest ze zdobywaniem linków zewnętrznych. W stosunku do całego SEO dodatkowe odnośniki zewnętrzne powiązane z wybranym tematem np. blogiem lub produktem podnoszą efekty pozycjonowania. Na uwagę zasługuje tu fakt, iż “kradzione” lub “pożyczone” linki z innych witryn tylko mogą zaszkodzić, bo w ten sposób promujemy konkurencyjne witryny czy produkty.

Nagłówki

Nagłówek to krótkie zdanie, które ma na celu zaprezentować o w skrócie biorcy treść znajdującą się w kolejnym akapicie. Zabieg stosowania nagłówków układa treść strony w sposób czytelny i przewidujący. Dzięki takiemu działaniu czytelnicy łatwiej znajdą interesującą ich frazę. Nagłówki odgrywają znaczącą rolę w przypadku pozycjonowania pod kątem SEO. Stosowanie odpowiednych rozmiarów nagłówków H1 oraz H2 wskaże algorytmowi Google słowa kluczowe oraz ogólne informacje dotyczące tekstu co przełoży się na wyższą pozycję tekstu w Internecie.

Dlaczego SEO jest istotne w przypadku Twojej firmy?

Dzięki odpowiedniej analizie wyników SEO i ciągłym pogłębianiu horyzontów w dziedzinie pozycjonowania wyprzedzisz swoją konkurencję pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania, bez względu na to, w jakiej konkretnie branży działasz. Ponadto pozycjonowanie pozwala dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów co może przełożyć się na prężne działanie sklepu internetowego czy marki. Działania SEO przekładają się na zwiększony ruch na stronie co pozwala generować większe zyski.

Jeśli jesteś osobą, która dopiero zaczyna stawiać swoje pierwsze kroki w dziedzinie e-marketingu i chce uzyskać kompleksową pomoc - zgłoś się do nas https://reklamadlabiznesu.pl/pl. Dzięki naszym specjalistom jesteśmy w stanie zadbać o stale rosnące pozycjonowanie Twojego sklepu lub marki.

RDB News

Wszystkie

Dlaczego warto mieć szybką stronę internetową? Poznaj trzy metryki szybkości! (LCP, CLS, FID)
Sprawdź, czy twoja strona jest szybka i działa poprawnie! Objaśniamy podstawowe metryki.