Justyna Wujkowska2 miesiące temu

5 korzyści, jakie przyniesie Twojej marce własna grupa na Facebooku

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że w niedalekiej przyszłości to właśnie grupy, a nie strony na Facebooku będą bardziej wspierane przez algorytm. Grupę można założyć w przysłowiowe 5 minut, a jej stworzenie możliwe jest zarówno z profilu osobistego, jak i z profilu marki (fanpage) - zupełnie za darmo. Poniżej przedstawiamy, dlaczego warto stworzyć taką grupę i aktywnie nią zarządzać.

Zaangażowana społeczność

Grupy na Facebooku są przez wiele osób niedoceniane, jednak trzeba przyznać, że potrafią stworzyć wokół marki bardzo lojalną i zaangażowaną społeczność. Jest to przydatne narzędzie w komunikacji marki, które umożliwia zrzeszenie ludzi o podobnych zainteresowaniach i doświadczeniach. Aktywnej dyskusji sprzyja również poczucie, że członkowie są poniekąd w „zamkniętym gronie”, dzięki czemu chętniej udzielają się pod publikacjami, co umożliwia lepszą i bardziej wartościową interakcję.

Mniejszy dystans, większy zasięg

Dodatkowym atutem grup na Facebooku jest fakt, iż członkowie otrzymują powiadomienia, zawsze gdy ktoś umieścił w niej publikację, co bezpośrednio przekłada się na większą oglądalność treści niż w przypadku fanpage’a firmy. Co więcej, prowadząc aktywnie taką grupę, zmniejszysz dystans między marką a odbiorcą treści i lepiej poznasz swoją grupę docelową. Wykorzystanie pełnego spektrum możliwości grupy z pewnością przełoży się również na pozytywny wizerunek w sieci Twojej marki.

Wartościowa dyskusja

Grupa to wyższy poziom budowania zaangażowania na Facebooku. Mając na fanpage’u kilka setek obserwatorów trudno dotrzeć do wszystkich z danym komunikatem. Szacuje się, że na każde 1000 osób śledzących Twój Fanpage, post bez żadnej reklamy zobaczy zaledwie 20 osób (Źródło: NapoleonCat.com, 02 sie - 19 lis 2017). Jeszcze trudniej stworzyć i prowadzić wartościową dyskusję. Zasięg, bez płacenia za reklamy, aktualnie na Facebooku nie istnieje. Dlatego warto połączyć prowadzenie grupy ze swoim firmowym fanpage. To pomoże Ci osiągnąć lepsze zasięgi, ponieważ osoby, które zareagują na post w grupie, możesz od razu zaprosić do polubienia Twojego fanpage’a (strony firmowej)!

Łatwy feedback

Pisząc o wymianie zdań na grupie, nie sposób nie wspomnieć, o tym, że jest to idealne miejsce do gromadzenia opinii i wiedzy o aktualnych problemach w oczach naszych odbiorców. Marka, która posiada zaangażowaną społeczność, jest z nią w stałym kontakcie i dzięki temu z łatwością może szybko reagować na potrzeby czy zapytania użytkowników. Opcji jest dużo - od odpowiedzi w komentarzach, poprzez wideo, ankiety, aż do opcji live z serią pytań i odpowiedzi. Takie wyjście naprzeciw oczekiwaniom członków grupy nada marce „ludzką twarz” i sprawi, że treści, które tam się będą pojawiać, będą wyjątkowe i dostępne tylko dla Twoich obserwatorów, z których być może w przyszłości uda Ci się wyłonić ambasadorów Twojej marki.

Kontrola

Na koniec warto podkreślić, że dzięki grupie na Facebooku możemy również zarządzać tzw. ruchem organicznym. Gwarantujemy, że jeśli lubisz udostępniać swój content to członkowie Twojej grupy chętniej się z nim zapoznają niż setki przypadkowych osób, które obserwują Twój fanpage. To z kolei przełoży się na lepszą jakość ruchu organicznego na profilu Twojej marki.

Jak rozwinąć grupę?

Jeśli już udało nam się przekonać Cię do założenia grupy dla Twojego biznesu, to bardzo się cieszymy! Wcześniej mówiliśmy o większych zasięgach, wizerunku eksperta, cennym feedbacku i wielu innych. Jednak wszystko przyjdzie z czasem i wymaga to od Ciebie trochę pracy. Dlatego na koniec chcemy Ci dać kilka wskazówek, które z pewnością pomogą w jej prowadzeniu.

Na początku określ nazwę i cel takiej grupy. Zastanów się, czy w ramach członkostwa obserwujący mają prowadzić dyskusje, czy wymieniać się doświadczeniami. A może znajdą tam dodatkowe treści i materiały niedostępne dla ogółu? Pomyśl, czy jest to grupa dla Twoich klientów czy pracowników. Jakie treści chcesz tam publikować? Z jaką częstotliwością? Odpowiedzi na te pytania są kluczowe i umożliwią zaplanowanie strategii.

Jeśli już wybierzesz cel łatwiej, będzie Ci zdecydować, który rodzaj grupy będzie najbardziej odpowiadał Twoim założeniom. Do wyboru mamy grupę otwartą, zamkniętą lub prywatną (tajną).

Nie zapomnij o personalizacji - regulamin, zdjęcie w tle, ikony, kolor i opis są bardzo ważne. Wyróżnij się, by wizualnie Twoja grupa również zachęcała do dołączenia!

By zachęcić członków do większej aktywności na grupie, zawsze możesz włączyć element grywalizacji w postaci odznak. Z pewnością odznaka „wschodząca gwiazda” będzie dodatkową motywacją i elementem uznania. Warto dbać o swoich obserwatorów.

Jeśli posiadasz już firmowy fanpage, koniecznie połącz go ze stworzoną grupą i patrz jak, zmieniają się statystyki!

Pamiętaj - #ReklamadlaBiznesu chętnie pomoże Ci w opracowaniu strategii działań w social mediach!

RDB News

Wszystkie

Czy mogę reklamować się na nazwę innej marki? – czyli znaki towarowe w Google Ads.
W tym artykule dowiesz się czym są znaki towarowe i czy kategorycznie nie możesz wykorzystać ich w swoich reklamach.