Narzędzia, które pomogą Ci rozwinąć Twoje social media


sandra-ikona

Sandra Badtkeova

Specjalistka ds. reklamy i promocji marki online. Od 10 lat związana z marketingiem. Swoją przygodę z reklamą rozpoczynała w 2009 r. od produkcji gadżetów reklamowych. Uważa, że motywacja jest najważniejszym czynnikiem budującym silne marki, a bycie ekspertem to przepracowane motogodziny nad projektami. Rozwój opiera na koncepcji leadership. Jej pasją jest praca. Zdeterminowana by osiągnąć sukces wierzy, że praca u podstaw jest najbardziej skuteczną metodą rozwoju. Dewizą Sandry jest „pracuj więcej, osiągaj szybciej”. Prywatnie absolutna fanka kotów i ekstremalnych parków rozrywki.

Narzędzia, które pomogą Ci rozwinąć Twoje social media

Z tego artykułu dowiesz się…

– dlaczego menedżer Facebooka to za mało
– jak najlepiej zorganizować swoją pracę nad social mediami
– jaki prosty zabieg zwiększy ilość lajków pod postami

Codzienna praca nad social mediami łączy się z taktyką wykorzystywania narzędzi, które pomogą wszystkim tym, którzy prowadzą fanpage swojej firmy. Poniżej wskazano kilka bardzo ważnych narzędzi i ich zastosowań. Pamiętajmy, że jest to zbiór niekompletny, który, mam nadzieję, z Waszą pomocą, będzie sukcesywnie powiększany. No to do dzieła:

Kalendarz Google

Zdziwieni? Dla niektórych to mało oczywiste narzędzie. Social media to konkretny plan, który powinniśmy realizować. Posty Twojej firmy powinny przed publikacją przeczytać co najmniej dwie osoby. Dlatego też planuj w przód, wtedy będzie czas i możliwość sprawdzenia tekstu i przeczytania go przez kilka osób.

Trello, Monday lub Azendoo

To tablice, na których umieszczamy zadania do zrealizowania. W przypadku prowadzenia social media, potrzebujemy nie tylko przygotować (wybrać) czy obrobić zdjęcie, ale i podrzucić rzeczy, które trzeba zapamiętać. Taki system sprawdzi się zarówno w kilkuosobowym zespole, jak i w pracy w pojedynkę. Trello to bardzo sprawnie działająca aplikacja, w której możemy rozdzielać zadania pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. W naszym zespole wykorzystujemy Azendoo. Sprawdźcie sami!

Pisać, ale o czym? To proste: Answerthepublic.

Narzędzie, które pokazuje najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w powiązaniu ze słowem wpisanym do okienka. Po wpisaniu słowa „kosmetyki” otrzymamy kilka diagramów, które będą pokazywać łączące się z nimi frazy. Pliki można pobrać również w wersji tabeli excel, co znacznie ułatwi ich odczytanie, analizę i późniejsze wykorzystanie. Po co to narzędzie? Z naszej perspektywy tematy, które chcemy opisać, często są za trudne dla czytelnika. Z kolei rzeczy, które wydają się ciekawe dla czytelników, często uważamy za zbyt oczywiste. Jeżeli jesteś fachowcem, nie pozwól, by profesjonalne wypowiedzi wygasiły ciekawość Twoich czytelników.

„Czasami proste pytania bardziej angażują niż zawiłe artykuły, których autorzy są jedynymi osobami rozumiejącymi merytorykę i przekaz.”

Canva

Jeśli wbudowane w aplikacje Instagram i Facebook narzędzia do edycji to za mało, z pomocą przychodzi Canva – aplikacja do obróbki zdjęć. Nasycenie kolorów i światło to bardzo ważna sprawa. Zdjęcia, które wrzucasz powinny być dobrze przygotowane. Fotografie słabej jakości królowały do czasu, gdy telefony z wysokiej jakości aparatami stały się dostępne dla każdego. Czasami tylko lekka obróbka wystarczy, by zwiększyć ilość lajków i komentarzy pod zdjęciem. To narzędzie dobrze wykorzystać przy budowaniu layoutów, czyli wspólnych elementów dla każdego zdjęcia, które wrzucamy. Cechą wspólną dla strategicznie rozwijanych profili na FB są przygotowane i używane w każdym momencie jako must have posta – layouty mające ten sam wygląd graficzny lub z naniesionymi zmianami (maksymalny zakres zmian to 50% względem całości pierwotnego layoutu).

I wreszcie trochę strategii… Budowanie person

Czy wiesz, do kogo dziś mówisz w social mediach? Pewnie teraz myślisz nad najczęściej komentującymi osobami, które zawsze dają lajk. Zacznij świadomie budować przekaz do odbiorców. Narysuj ich i wypisz cechy, które ich wyróżniają. W tym zadaniu pomoże Ci bezpłatne narzędzie. Może się okazać, że do tej pory budowałeś przekaz w oparciu o własne preferencje. Wrzucałeś posty wtedy, kiedy Ty jesteś online, a niekoniecznie Twoi odbiorcy. Dostosuj zatem:

– Czas postów

– Język postów

– Długość wypowiedzi

– Wygląd i format postów

Do:

  • Wieku Twojego odbiorcy
  • Cech charakteru odbiorcy
  • Zainteresowań
  • Częstotliwości i możliwości korzystania z social media przez odbiorcę

Więcej na: https://www.hubspot.com/make-my-persona

Evernote

Narzędzie, które stale mnie zaskakuje. Jego najlepszą funkcją jest to, że wszystko jest w jednym miejscu, z możliwością zainstalowania na dowolnej ilości urządzeń (zarówno komputerach i smartfonach). Evernote to rozbudowany notatnik, co w nim takiego szczególnego? Po zalogowaniu jest możliwy do otworzenia i aktualizowaniu na kilku komputerach. Mając zapisane odręcznie notatki na kartce i wklejając kartkę do jednej z notatek, Evernote w trakcie przeszukiwania przeszuka również odręcznie napisany tekst na fotografii. Niesamowite narzędzie.

Portent

Brak pomysłu na ciekawy tytuł wpisu? Wpisz słowo w języku angielskim i sprawdź co wymyślił dla Ciebie Portent. Więcej W TYM MIEJSCU.

Synonimy.pl

Ile razy zdarzyło Ci się pisać posta, kiedy po przeczytaniu okazało się, że użyłeś w kilku miejscach tego samego słowa? Synonimy.pl wskażą Ci odpowiedni zamiennik. Po wpisaniu wyrazu, system natychmiast wskazuje synonimy.

Bit.ly

Za długie linki? Czas to zmienić. Skracanie linków, to nie tylko moda, ale i wymagana optymalizacja. Pomoże Ci w tym bit.ly – po wklejeniu linku otrzymasz skróconą jego formę – całkiem za darmo.

Sukcesywnie będziemy powiększać ten spis, by każdy z Was Drodzy Czytelnicy, mógł korzystać z naszej wiedzy.

A Wy jakie znacie narzędzia? Czekamy na komentarze.

Bez kategorii

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *