Panoramy 360, a może generator zasięgu


Patryk Płoszaj

Od 9 lat związany ze sprzedażą i marketingiem. Rozwój opiera na innowacjach i leadershipie. Uważa, że skuteczny marketing, to tylko ten zaplanowany. Jego pasją od zawsze było latanie. Instruktor UAVO z uprawnieniami nadanymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Jego dewizą jest szybkie skalowanie biznesu i pokonywanie przeszkód na drodze do sukcesu.

Panorama 360, a może generator zasięgu?

Z tego artykułu dowiesz się…

– czym są zdjęcia 360
– co je wyróżnia
– dlaczego pomagają zwiększyć zasięgi

Zdjęcia 360 to nowy format, który coraz częściej jest wykorzystywany. Już od dłuższego czasu panorama złożona z kilku zdjęć pozwala na spacerowanie po ulicach odległych miast z poziomu naszego komputera, tabletu czy nawet telefonu.

Mowa tutaj oczywiście o Street View od Google, czyli interaktywnej mapie złożonej ze zdjęć sferycznych, po której każdy użytkownik może się przemieszczać. Zaczęło się od samochodu Google jeżdżącego po drogach z zamontowaną “kulą” w której osadzone było kilka aparatów. Obecnie mapa rozbudowywana jest przez fotografów i przewodników Google za pomocą profesjonalnych aparatów i zestawów do zdjęć 360 lub coraz częściej ogólnodostępnych kamer 360. Więcej informacji o Street View znajdziesz na google.pl/intl/pl/streetview/

W przypadku przeglądania na urządzeniach mobilnych zdjęcia 360 robią jeszcze większe wrażenie, ponieważ dzięki wbudowanym żyroskopom pozwalają na przeniesienie efektu przestrzeni na ekran. To trochę tak jakbyśmy ubrali gogle VR i wykonując ruchy głową przeglądali każdy szczegół świata centymetr po centymetrze. Ta funkcja pozwala na zwiększenie odczuć przeglądającego niemalże do tych, które fotograf czuł w momencie wykonywania panoramy. Czy przeglądając piękne zdjęcia czujesz chęć znalezienia się w danym miejscu? Zdjęcia 360 pozwalają odczuwać przestrzeń. Podczas przeglądania widzimy wszystko wokół miejsca, w którym stał aparat podczas wykonywania zdjęć.

Jakie to ma znaczenie marketingowe i dlaczego tak mnie pochłonęło? Panoramy 360 to format, który sprawia że użytkownik przeglądający nasze zdjęcie na Facebooku dłużej zatrzymuje się na wpisie ponieważ chce “obrócić” panoramę i zobaczyć wszystko. Przesuwając palcem lub obracając telefon wokół siebie wchodzi w interakcje z postem, a co za tym idzie algorytm zakłada, że treść jest dla odbiorcy bardziej interesująca. Właśnie na tym zależy każdemu twórcy, prawda?

Takie posty sprawiają, że Twój profil zyskuje większy zasięg i najprawdopodobniej zdobędzie kilku nowych fanów, którzy jeszcze nie doświadczyli efektu 360 przeglądając swoją tablicę. W końcu każdy z nas lubi nowinki 🙂 Dlaczego zasięgi rosną? Dlatego, że Facebook uwielbia angażowanie użytkownika i wchodzenie w interakcje. Użytkownicy chętniej udostępniają takie zdjęcia. Sprawdź sam!

Pewnie chcielibyście wiedzieć, co szykujemy w związku z panoramami 360? Myślę, że mogę już się z Wami podzielić tą informacją. Rozważając zalety przemieszczania się na mapie Street View i przeglądając różne miejsca, w tym również spacery 360 po firmach, wpadłem na pomysł stworzenia projektu RDB360 oparty na zdjęciach z drona. Wraz z Norbertem Kornilukiem chcemy zapewnić wszystkim internautom niesamowite doznania poprzez latanie razem z nami i podziwianie pięknych panoram miast i nie tylko. Od roku wykonujemy zdjęcia 360 niemalże w każdym miejscu, w którym latamy dronami.. A jak wiecie, jest ich sporo 🙂 Jesteśmy w trakcie przygotowania mapy 360, po której będzie mógł się poruszać każdy użytkownik internetu. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do przeglądarki. Jako przedsmak wrzucam dostęp do jednego z pierwszych narzędzi, które testowaliśmy w trakcie szukania najlepszego rozwiązania dla projektu RDB360.

Więcej informacji o tym projekcie już niebawem, ale już teraz jestem ciekaw co o tym sądzicie i jak Wam się podoba?

Bez kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *