Audyt SEO - Gdańsk

Na samym początku zdefiniujmy pojęcie audytu - dosłownie weryfikacja stanu obecnego Twojej strony internetowej. Audyt SEO to nic innego jak powiedzenie, gdzie jesteśmy, co zostało zrobione dobrze, jakie są błędny krytyczne i co należy zrobić, aby osiągnąć sukces.

Audyt wykonujemy w oparciu i poprzez pryzmat fraz, które są ważne dla Twojego biznesu, dlatego tak ważne jest, aby przed realizacją audytu dowiedzieć się na warsztacie strategicznych, który poprzedza działania audytowe:

1. Na czym zarabia dziś Twój biznes?

2. Jaki priorytety widzisz w perspektywie 2 lat? Jakie usługi w ciągu 2 lat, mogą przynieść Twojej firmie większy dochód?

3. Jakie produkty oferujesz?

4. W jaki sposób realizujesz usługę - na miejscu, online, mobilnie? 

Nasz marketing tworzą przedsiębiorcy - praktycy, marketerzy - praktycy. Rozumiemy, że dzisiaj biznes interesują wyniki, a nasze działania mają doprowadzić do wzrostu widoczności Twojej firmy na główne frazy. 

Jeżeli interesuje Cię współpraca na liczbach i realnych wskaźnikach - bez zbędnych opisów i wiążących umów na lata.

Gwarantujemy podnoszenie fraz SEO dla biznesów, które chcą pracować z praktykami.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to nic innego jak tradycyjny audyt skupiający się na procesach oceny strony internetowej pod kątem potencjalnych ulepszeń dotyczących jej widoczności w wyszukiwarkach. W tym celu korzysta się z różnych narzędzi i metryk, aby móc zaproponować usprawnienia bądź znaleźć istniejące błędy na audytowanej stronie internetowej. Zebrane w audycie SEO uwagi wykorzystywane są do wykonywania jeszcze lepszej pracy skupionej na usprawnianiu działań SEO w organizacji.

Niezależnie od tego, dla jakiej strony internetowej będzie przeprowadzany audyt SEO, cele audytu SEO są podobne i opierają się na:

  • przeglądzie wszystkich istotnych ze względu na SEO elementów na danej stronie,
  • ocenie optymalizacji i dostosowania każdego z istotnych dla SEO elementów,
  • wskazaniu mocnych i słabych punktów optymalizacji serwisu (podobieństwo do SWOT),
  • dopasowaniu porad dotyczących możliwości poprawy optymalizacji danego elementu na stronie,
  • wykryciu problemów w dostosowaniu strony do wytycznych dla pracowników, którzy mogą indywidualnie zoptymalizować te procesy.

Posiadanie poprawnie zoptymalizowanej strony jest o tyle istotne, że coraz więcej uwagi poświęca się na szybkość i jakość strony internetowej. Dodatkowo na uwagę zasługuje pojęcie strony przyjaznej dla użytkowników, a tym samym dla robotów indeksujących.

Etapy audytu SEO

Podstawowa analiza etapów audytu SEO oparta jest o kilka kluczowych elementów, które pozwolą na wykrycie ewentualnych problemów związanych z brakiem widoczności. Na etapy audytu SEO składają się następujące elementy: 

  1. Badanie widoczności za pomocą narzędzi takich jak Google Search Console — w tym kroku dokonuje się analizy widoczności strony w Google. W tym kroku na samym początku przeprowadzania audytu możemy wykryć problemy związane z błędną indeksacją stron. Aby sprawdzić widoczność domeny, tak jak podczas prawdziwego audytu można wpisać w przeglądarkę frazę site:twojadomena.pl.
  2. Określenie szybkości ładowania się strony — jest to jeden z czynników, wpływających nie tylko na pozytywny odbiór naszej strony przez algorytmy Google, ale również przez samych użytkowników. W tym celu wykorzystuje się narzędzia takie jak Google Analytics, PageSpeed czy Google Search Console.
  3. Analiza słów kluczowych na stronach — krok ten pozwoli zweryfikować ilość słów kluczowych na najbardziej interesującej użytkowników stronie, której ilość wyszukiwań w miesiącu jest największa. W tym celu korzysta się z narzędzi do kontroli fraz kluczowych takich jak: Google Search Console, Google Ads, Google Trends czy aplikacja Senuto.
  4. Analiza struktury treści na stronach — w tym kroku należy sprawdzić, czy pomiędzy poszczególnymi podstronami występuje odpowiednia hierarchia, dobrana do organizacji architektura i styl oraz czy za analizowaną przez nas stroną podążają adresy URL. Dzięki temu jesteśmy w stanie wykonać ostatni krok.
  5. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne — jest ostatnim krokiem podczas audytu SEO. Analiza tego parametru pozwala na określenie ilości oraz jakości linków na poszczególnej podstronie. Dotyczy do zarówno linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych, których obecność jest wskazana i dobrze odbierana zarówno przez użytkowników, jak i roboty indeksujące. Dokonując audytu SEO, sprawdzany jest także stan linków zewnętrznych, czyli odnośników, które prowadzą na naszą stronę. Służą temu takie narzędzia jak Google Search Console czy Ahrefs. Mierzonymi wskaźnikami stają się:
  6. liczba linków i domen, z których prowadzą linki,
  7. tematyka serwisów, na których znajdują się linki (czy jest zbliżona do naszej), 
  8. treść linków (czy zawarte w nich frazy, związane są z tematyką strony), 
  9. siła linków (czy pochodzą z wiarygodnych, użytecznych stron o dobrej historii). 

Dlaczego warto współpracować z nami?

Audyt SEO to potężne narzędzie, którego celem jest potencjału Twojej firmy, jakie może osiągnąć w perspektywie 12 miesięcy, dzięki działaniom skupiającym uwagę, tylko i wyłącznie na usługach i produktach, które dzisiaj zarabiają dla Ciebie najwięcej.

Jeżeli zależy Ci na skutecznym SEO - zapraszamy do kontaktu z nami.